اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه موقت نایین:

حج بدون اعتقاد به ولایت، حج نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت نایین گفت: حج بدون امامت و اعتقاد به ولایت، حج نیست و حجی که در کنار آن این اعتقاد باشد، قطعاً سیاسی است.

حج بدون اعتقاد به ولایت، حج نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام امیر شفیعی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان نایین اظهار داشت: روز عید سعید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است و این عید یکی از شعائر الهی است.
وی ادامه داد: این روز درس‌های بزرگی برای ما دارد که اولین آن رعایت تقوای الهی است که در این زمینه امام سجاد (ع) فرموده‌اند که باید قبل از اینکه سر قربانی را ذبح کنیم باید حنجره طمع را ذبح کرد و باید حیوان هوا و هوس را سر برید.
امام جمعه موقت شهرستان نایین با اشاره به اینکه تقویت ایمان با تقوای الهی است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین درسی که حضرت ابراهیم به مردم داد این بود که اگر انسان صفات حیوانی را سر نبرد انسان نیست و در این روز باید لباس گناه را از تن بیرون کرده و لباس اطاعت و بندگی خداوند را بر تن کنیم.
شفیعی ادامه داد: دومین درس امروز توجه به فقرا و سومین آن، درس آمرزش و توجه به مغفرت الهی و نجات از آتش جهنم است که تمام این‌ها در عید قربان نهفته است.
وی در ادامه با اشاره به مراسم حج امسال افزود: مراسم حج بدون برائت از مشرکین مقبول نیست و امسال مراسم برائت مشرکین در سرزمین عرفات بسیار با سال‌های گذشته متفاوت بوده است.
خطیب نماز عید قربان نایین گفت: امسال حجاج در حالی برائت و بیزاری خود را از مشرکان و مستکبران عالم اعلام کردند که موج بیداری اسلامی تمامی کشورهای اسلامی را فرا گرفته و حتی این موج بیداری به کشورهای اروپایی و غربی نیز وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از نوکران و سرسپردگان آمریکا در منطقه به زیر آمده‌اند، افزود: آمریکا و دیگر مستکبران جهان که در این وضعیت خود را مستأصل می‌بینند هنوز هم دست از شیطنت نمی‌کشند و هر روز با یک سناریوی جدید و مضحک سعی در منحرف کردن افکار عمومی دارند.
شفیعی با اشاره به سناریوی جدید آمریکا در ارتباط با گزارش منتشر نشده مربوط به انرژی هسته‌ای ایران گفت: این‌ها گزارش را با دخالت، پافشاری و اصرار خود تنظیم کرده‌اند و روشن است که هنوز منتشر نشده از مفاد آن خبر داشته و سخن از افزایش تحریم‌ها و فشارها می‌کنند.
وی ادامه داد: البته آنها نمی‌دانند که ملت عزیز و همیشه در صحنه ایران دیگر به این شعارهای پوچ و توخالی عادت کرده‌اند و حتی تمامی دنیا از این گونه رفتارهای خصمانه آمریکا خسته شده‌اند.
امام جمعه موقت نایین با اشاره به اینکه آمریکا دیگر در پایان راه خود قرار دارد، افزود: آمریکا در حال غرق شدن و نابودی است و کسی که در حال غرق شدن است به هر خش و خاشاکی چنگ می‌زند تا خودش را نجات دهد و رفتار مضحکانه و نابخردانه آمریکا نشات گرفته از این است که اینان در سرازیری سقوط قرار گرفته‌اند و هر روز به بهانه‌ای سعی در نجات خود دارند.
وی در رابطه با حج مقبول افزود: حج بدون امامت و اعتقاد به ولایت حج نیست و حجی که در کنار آن این اعتقاد باشد قطعاً سیاسی است.
شفیعی گفت: دین ما از سیاست جدا نیست و عبادتی کامل است که توأم با سیاست باشد و در این راه حجی کامل و مقبول است که در کنار امام و همراه با اعتقاد به ولایت باشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول