اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز مازندران برگزار ‌شد؛

نمایش "آفتاب بر زمین سیونسوم نمی‌تابد" در نوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر از اجرای نمایش "آفتاب بر زمین سیونسوم نمی‌تابد" در نوشهر به مناسبت روز مازندران خبر داد.

نمایش "آفتاب بر زمین سیونسوم نمی‌تابد" در نوشهر
حجت الاسلام حسن توپا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: به مناسبت 14 آبان، روز مازندران، نمایش "آفتاب بر زمین سیونسوم نمی تابد" کاری از گروه تئاتر صحنه ساری از  واحد نمایش حوزه هنری مازندران در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر برگزار شد.
وی بیان داشت: این نمایش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر، فرمانداری نوشهر، مجمع امور صنفی و حوزه هنری نوشهر به مدت دو روز به صحنه رفت.
توپا حیدری خاطرنشان کرد: نویسنده این نمایش علیرضا سعیدی کیاسری است و کارگردانی آن را یاسر محمودی به عهده دارد.
این مسئول گفت: نمایش "آفتاب بر زمین سیونسوم نمی‌تابد" منتخب حضور در جشنواره سراسری تئاتر ماه و برنده  شش جایزه و نمایش منتخب از جشنواره تئاتر تیرنگ است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر با اشاره به اینکه روز مازندران باید در سال‌های آینده باشکوه‌تر و بزرگ‌تر تدبیر شود، ادامه داد: خیلی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات حتی از نصب یک پارچه به مناسبت این روز بزرگ دریغ کردند، در حالی که مازندرانی‌ها در سال 250 هجری حکومت شیعه تشکیل دادند و با تصویب شورای فرهنگ عمومی مازندران، روز 14 آبان به مناسبت سالگرد تاسیس نخستین حکومت علوی در این استان به عنوان «روز مازندران» تعیین شد.
وی همچنین این روز را روزی بزرگ و تاریخ ساز برای مردم مازندران عنوان کرد و متذکر شد: چهاردهم آبان سال 243 شمسی مطابق با 25 رمضان سال 250 هجری قمری روز بیعت مردم مازندران با حسن ابن زید علوی بنیان‌گذار نخستین حکومت شیعی علوی در جهان است، این برگی زرین در تاریخ مردم مازندران است.
توپا حیدری در پایان اذعان داشت: مردم مازندران از آن روز تا به حال همیشه تاریخ ولایتمدار ماندند و در راه عشق به ائمه اطهار (ع) همواره مستدام و پایدارند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول