اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد:

افزایش آب مصرفی خلخال به 100 میلیون متر مکعب

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با تکمیل و احداث سدهای در دست مطالعه خلخال میانگین آب مصرفی این شهرستان را از 80 میلیون مترمکعب به 100 میلیون متر مکعب افزایش می‌دهیم.

افزایش آب مصرفی خلخال به 100 میلیون متر مکعب
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم صدیقی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره آب شهرستان خلخال اظهار داشت: دولت با اختصاص اعتبارات مناسب برای بهره‌مندی مردم از آب شرب زمینه احداث سدهای مختلف را در شهرستان‌ها فراهم کرده که با بهره‌برداری از آنها مردم از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.
وی به منابع غنی آب شهرستان خلخال اشاره کرد و ابراز داشت: از مجموع آب تولیدی در خلخال تنها 25 درصد مورد مصرف شرب و کشاورزی است.
این مسئول ادامه داد: 75 درصد آب تولیدی در این شهرستان به طور هرز از منطقه خارج می‌شود که خواستار مدیریت مناسب این آب‌ها در خلخال هستیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 372 میلیون متر مکعب آب در خلخال تولید می‌شود که به دلایل مختلف این آب از منطقه خارج و با ورود به رودخانه قزل‌اوزن هرز می‌رود که جا دارد برنامه‌ریزی‌های مناسب برای مهار این آب‌ها انجام شود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه موقعیت اقلیمی و جغرافیایی منطقه خلخال اجازه احداث سدهای بزرگ را در منطقه نمی‌دهد، بیان داشت: ما چاره‌ای جز احداث سدهای کوچک معیشتی و زود بازده نداریم و از این طریق می‌توانیم آب زراعی 370 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی منطقه و آب شرب به میزان 10 میلیون متر مکعب را تا سال 1400 تامین کنیم.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: منابع آب زیرزمینی خلخال کم ولی آب تولیدی از چشمه‌ها و رودخانه‌های این شهرستان قابل توجه است.
وی جایگزینی نیروهای جوان در این شرکت با توجه به قرار داشتن بسیاری از نیروهای این شرکت در آستانه بازنشستگی را از برنامه‌های اداری برای بهره‌وری بیشتر منابع انسانی اعلام و خواستار همکاری فرمانداری خلخال در جذب و استخدام نیروهای جدید شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول