اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان:

113 روستای استان زنجان آب آشامیدنی ندارند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان گفت: 113 روستا در استان زنجان فاقد آب آشامیدنی است.

113 روستای استان زنجان آب آشامیدنی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یدالله حسنی شنبه‌شب در جلسه عمران روستایی اظهار داشت: اعتبار تامین آب شرب 28 هزار نفر جمعیت روستایی مبلغ 170 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان در حال حاضر به جمعیتی بالغ بر 387 هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ 526 روستا را در استان پوشش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به احداث 329 حلقه چاه به عنوان برنامه‌های شش ماه نخست سال جاری ادامه داد: ایجاد 328 دهنه چشمه، 161 رشته قنات و ایجاد 2 هزار و 209 خط انتقال آب شرب برای روستاییان از اقدامات این شرکت است.
وی به اقدامات در دست اجرای شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال جاری این شرکت اقدام به حفر و تجهیز 21 چاه، بهسازی پنج دهنه چشمه و هشت رشته قنات می‌کند.
حسنی به بیش از یک هزار مورد کلر سنجی آبهای روستایی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این تعداد 90 درصد بیش از شاخص کشوری انجام گرفته است.
وی با تاکید بر تاسیس 13 مجتمع آب‌رسانی در روستاهای استان زنجان افزود: 15 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به منظور احداث این مجتمع‌ها در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی استان زنجان به ارتقای شاخص‌ها در روستاها اشاره کرد و افزود: 38 میلیارد تومان اعتبار به منظور ارتقای شاخص‌ها در روستاهای استان زنجان مورد نیاز است.
وی با اشاره به مشکل فاضلاب چهار روستای بالای سد تهم گفت: مطالعات فاز یک و دو در این روستاها صورت گرفته و در مرحله دریافت اعتبار قرار دارند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول