اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

جوامع بشری در دعای عرفه به فطرت خود بازمی‌گردند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دعای عرفه همه جوامع بشری و انسان‌ها را به فطرت خود بازمی‌گرداند و سر تعظیم در پیشگاه توحید فرود می‌آورند و وابستگی خود را به خدا تا ابد فریاد می‌کشند.

جوامع بشری در دعای عرفه به فطرت خود بازمی‌گردند
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت روز عرفه اظهار کرد: عرفه روز نیایش و پاسخ‌های مثبت به درخواست فطرت یعنی توسل، دعا، کرنش و سجده به پیشگاه حضرت ربوبی است.
وی خاطرنشان کرد: صحرای عرفه مثال و نمونه‌ای برای حجاج و بندگان صالح است که خداوند محل دعا، نیایش و توسل قرار داده و هر ساله در ایام حج حجاج کثیری در این صحرا به راز و نیاز به پیشگاه خدای متعال مشغول می‌شود.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه خداوند شناخت و معرفت را مقدمه توحید معرفی کرده است، گفت: بر اساس روایات انسان‌ها در این روز در مضامین دعاها که عمده آنها پیرامون خدا، توحید و توحیدمداری بوده تامل می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این ژرف‌نگری در خلقت، انسان را به خالق رهنمون می‌کند و ما را در دعا متوجه مرکز اصلی همه خواسته‌ها و پاسخ‌ها یعنی توحید قرار می‌دهد.
رضوی‌مهر ادامه داد: روز عرفه را دوستداران الهی و بندگان خاص خدا پس از غسل به اقامه نمازها و قرائت دعای سیدالشهدا اختصاص می‌دهند.
وی با اشاره به قرائت دعای عرفه از سوی امام حسین(ع) گفت: این امام بزرگوار در دعای عرفه به تمام زوایای بندگی، خلقت، قدرت لایزال الهی و عجز انسان‌ها در پیشگاه خدا و خالقیت خدا اشاره می‌کند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روز عرفه با دیده تر و اشک جاری بر سرشک و گونه‌هایش به عنوان یک عمل ارشادی و راهنمای مسیر بندگی را به ما معرفی می‌کند و ما باید به این امام بزرگوار اقتدا کنیم و لحظاتی در احوال خود خلوت کرده تا خود را بیابیم.
وی با بیان اینکه امروز جوامع بشری خود را گم و خدا را فراموش کرده‌اند، گفت: دعای عرفه همه جوامع بشری و انسان‌ها را به فطرت خود بازمی‌گرداند و سر تعظیم در پیشگاه توحید فرود آورده و وابستگی خود را به خدا تا ابد فریاد می‌کشند.
رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: در واقع دعا، رمز ورود به پیشگاه الهی و سکنی گرفتن در آشیانه عرش الهی را عملی می‌کند.
وی ادامه داد: در روایتی مطرح شده که ابتدا خداوند به اهل عرفه حرم امام حسین(ع) نگاه می‌کند چراکه پیشوای سوم شیعیان با خون خود این عرفه را امضا کرد.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: امروز در عرفه باید برای خیزش‌های اسلامی و مردم بحرین دعا کرد تا ظلمی که طاغوتیان به ویژه استکبار و صهیونیسم به اهل دعا و معتقدان به توحید روا داشته‌اند با دعا دفع کرد.
وی عنوان کرد: امروز باید برای جنبش‌های مطالبه‌گرایانه و مخالف سرمایه‌داری در آمریکا دعا کنیم تا از یوغ ظلم خارج شوند.
رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: باید دعا کنیم تا تروریسم بین‌الملل صهیونیسم و استکبار از نقشه‌های تروری که اخیرا برای سرداران اسلام کشیدند بازبمانند و خداوند تیرهای آنها را به خودشان بازگرداند.
وی بیان کرد: نباید فراموش کنیم دعای دسته‌جمعی اجابتش سریع بوده و اجابت دعاها در مساجد، تکایا، امامزادگان و حرم اهل بیت(ع) به منصه اجابت نزدیک‌تر است.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به راه‌های استجابت سریع‌تر دعاها گفت: دعا صعود و حرکت از نردبان بندگی برای تکامل است و پیش از دعا مردم باید صدقه کنار گذارند تا خداوند وسوسه‌های شیطانی را از آنها دور کند.
وی خاطرنشان کرد: پیش از دعا باید غسل کرده، حلالیت طلبیده و حق‌الناس را پرداخت کنیم تا با خضوع، خشوع و تواضع برای قرائت دعا حضور پیدا کنیم.
رضوی‌مهر عنوان کرد: تفکر بالاترین دعا بوده و لازم است به تفکر در خدا، اهل بیت(ع)، هدف خلقت، معاد و امامت بپردازیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول