اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

صدور بیش از 762 فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع‌ تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: تاکنون بیش از 762 فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی در همدان صادر شده است.

صدور بیش از 762 فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی
محمدرضا شهسواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: کشت محصولاتی مانند سیب‌زمینی، سیر، نباتات علوفه‌ای، محصولات جالیزی، ذرت دانه‌ای، انگور، سیب درختی، حبوبات، گوجه‌فرنگی، بادام، گردو، عسل، محصولات صنعتی(کلزا، آفتاب‌گردان، چغندرقند و توتون) به همراه تولید انواع گوشت و شیر زمینه را برای تولید انواع فرآورده‌های حاصل از محصولات کشاورزی در استان همدان فراهم کرده است.
وی افزود: فرنچ فرایز (سیب زمینی نیمه سرخ شده منجمد، پود و پوره سیب‌زمینی و غذاها آماده از سیب زمینی، تولید شیره انگور به روش صنعتی، فرآوری و بسته‌بندی کشمش، سیر فرآوری شده (پودر، پوره، اسلایس، خلال و گرانول سیر) از جمله فعالیت‌های صنایع تبدیلی به شمار می‌رود.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد:  فرآورده‌های حاصل از گردو (مغز گردو، روغن، شیرینی و سایر محصولات بر پایه گردو، پودر پوست گردو، تانن، کربن اکتیو و...)، فرآوری میوه‌ها (تولید آب میوه جات، پودر و پوره، چیپس، آجیل و سالاد میوه و...) تولید کنسروهای گوشتی، بسته‌بندی گوشت، غذاهای آماده مصرف، فرآورده‌های لبنی و بسیاری از فرآورده‌های دیگر از محصولاتی هستند که با توجه به استعدادهای کشاورزی استان زمینه فرآوری آنها وجود دارد.
وی اذعان کرد: در همین راستا تاکنون بیش از 762 فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی با پیش‌بینی اشتغال 11 هزار و 90 نفر و سرمایه‌گذاری 6 میلیارد و 522 میلیون ریال در سطح استان همدان از سوی سازمان جهاد کشاورزی صادر شده است که 135 طرح در حال بهره‌برداری است.
شهسواری ادامه داد: همچنین 71 طرح نیز در حال پیگیری و اجرا برای احداث است و 250 طرح به منظور اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌ و 181 طرح نیز در سیستم بانکی عقد قرارداد کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در کنار توانمندی‌ها، برخی موانع و مشکلات نیز وجود دارد که مانع دسترسی مطلوب به اهداف و برنامه‌ها در راستای توسعه صنایع تبدیلی هستند که از جمله آنها می‌توان به مشکل مجریان طرح‌ها در تأمین وثایق مورد نظر بانکی در هنگام اخذ تسهیلات، الزام واحدهای صنایع تبدیلی برای استقرار در شهرک‌های صنعتی، کمک شایانی به کاهش ضایعات در اثر حمل و نقل، کاهش هزینه کارگری و انبارداری و همچنین کمک به بهبود کمی و کیفی محصول نهایی می‌کند.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی همدان اذعان کرد: کمبود و بهنگام نبودن دانش فنی و سایر اطلاعات صنعتی نزد مجریان طرح‌ها صنعتی، کمبود صنایع بزرگ تبدیلی در سطح استان، عدم پیاده‌سازی و اجرای صحیح استانداردها در بخش‌های مختلف(از مزرعه تا کارخانه) و کمبود دوره‌های آموزشی تخصصی برای صاحبان صنایع و بهره‌برداران نیز از دیگر مشکلات موجود به ‌شمار می‌رود.
وی در پایان گفت: طی برنامه پنجم پیش‌بینی می‌شود تعداد 100 واحد صنایع تبدیلی در سطح استان احداث و موجب فرآوری 420 هزار تن از محصولات تولیدی استان و ایجاد اشتغال یک‌هزار و 584 نفر بطور مستقیم فراهم شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول