اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان:

تداوم فرهنگ عمومی به اجبار اجتماعی بستگی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار کرمان گفت: پشتوانه فرهنگ عمومی نمی‌تواند اجبار قانونی باشد و تداوم آن بستگی به اجبار اجتماعی از سوی آحاد مختلف جامعه دارد.

تداوم فرهنگ عمومی به اجبار اجتماعی بستگی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی شامگاه شنبه در همایش شوراهای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت: فرهنگ عمومی مقوله‌ای از فرهنگ است که تاثیرات عام و فراگیر دارد و عامه مردم در کیفیت آن موثر هستند و حساسیت آن را درک می‌کنند.
وی بیان کرد: برای اصلاح و یا تغییر فرهنگ عمومی باید به نکاتی از جمله تغییر در باورها و دیدگاه‌های مردم و مسئولان، دخالت دادن مردم برای ایجاد تغییر، تبیین ماهیت فرهنگ و جریان تحول و تکامل آن در جامعه به گونه‌ای که این امر بر کسی پوشیده نباشد و در نظر گرفتن باورهای اصیل مذهبی و ملی مردم جامعه به عنوان پایه‌ها و بنیان اصلاح فرهنگ عمومی توجه داشته باشیم.
سعیدی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف کشور در جریان توسعه با تاکید بر اصل محوری وحدت ملی، تلاش برای جستجوی استقلال فرهنگی در همه زمینه‌ها، ضرورت مشارکت جدی تمام دستگاه‌های فرهنگی در شورای شهرستان‌ها و لزوم تدارک تمام امکانات علمی و عملی برای رشد و تعالی جامعه از دیگر پیشنهادت مورد نظر در این ارتباط است.
وی بر لزوم اختصاص اعتبار ویژه از محل منابع بودجه کشور و اختصاص دادن بخشی از اعتبارات فرهنگی سفر رئیس‌جمهوری به بحث شورای فرهنگ عمومی نیز تاکید کرد.
فرماندار کرمان لزوم تهیه و تدوین سند توسعه فرهنگی استان و تعیین نقش و جایگاه شهرستان‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر را ضروری برشمرد و گفت: با توجه به جدید‌ التاسیس بودن برخی شهرستان‌های استان، لزوم استقرار دستگاه‌های فرهنگی در این شهرستان‌ها ضروری است.
سعیدی تاکید کرد: به دلیل ضرورت خاص مرزی در شرق و غرب استان، پیشنهاد می‌شود طرح فرهنگی خاص این مناطق برنامه‌ریزی و اجرا شود.
وی بر برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت فصلی در مناطق مختلف تاکید و گفت: نصب‌العین قرار دادن فرمایشات رهبری در نامگذاری سال‌ها به عنوان بهترین شیوه اصلاح فرهنگ، لزوم اختصاص اعتبار برای تحقیق و پژوهش در شوراهای فرهنگ عمومی و لزوم مطالعه و تجزیه و تحلیل و ارزیابی سالانه از وضعیت فرهنگ عمومی شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌های تدوین شده از دیگر موارد پیشنهادی است.
سعیدی گفت: طی نیمه نخست سال جاری در مجموع 23 شهرستان بیش از 103 جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده که بیشتر مصوبات آنها در زمینه‌های جهاد اقتصادی، حجاب و عفاف، قانون‌مندی، نشاط و شادابی با حفظ ارزش‌ها، آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی، توسعه مطالعه مفید، تحکیم خانواده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.
فرماندار کرمان فرهنگ عمومی را مقدمه‌ای از نظام فرهنگی دانست و گفت: پشتوانه آن نمی‌تواند اجبار قانونی باشد و تداوم آن بستگی به اجبار اجتماعی از سوی آحاد مختلف جامعه دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول