اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

وجود نزدیک به 3 میلیون بی‌سواد در کشور

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت: 2 میلیون و 700 هزار نفر در کشور بی‌سواد هستند.

وجود نزدیک به 3 میلیون بی‌سواد در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل نعمت بقایی شب گذشته در نشست تبیین اهداف و برنامه‌های سوادآموزی در نیم‌سال دوم سال ‌تحصیلی اظهار داشت: گروه هدف سوادآموزی از سن 10 تا 41 سالگی است.
وی با بیان اینکه دو درصد جمعیت هدف سوادآموزی در کشور بی‌سواد هستند، تصریح کرد: این تعداد شامل دو میلیون و 700هزار نفر می‌شود.
معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه به دنبال ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور هستیم، یادآور شد: در سوادآموزی سه دوره وجود دارد که در مرحله اول که فرد در این مرحله بی‌سواد مطلق است و نیاز به 400 ساعت آموزش دارد تا با کسب نمره لازم به مرحله بعد راه پیدا کند.
این مسئول با بیان اینکه در مرحله دوم که مرحله تحکیم نام  دارد باید آمادگی سوادآموز حفظ شود و به دوره بی‌سوادی برگشت نکند، گفت: مرحله سوم برابر با مدرک پایان دوره ابتدایی است و دوره انتقالی نامیده می‌شود.
بقایی با بیان اینکه در مازندران هستند دانش‌آموزان سوادآموزی که توانستند مدارک دانشگاهی کسب کنند، متذکر شد: این افراد امروز عضو هیئت علمی دانشگاه هستند.
مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این نشست با بیان اینکه امروز اداره سوادآموزی از ارکان آموزش و پرورش است، تصریح کرد: این اداره سکان‌دار ریشه‌کنی بی‌سوادی است.
اکبر لطفی با اشاره به اینکه سوادآموزی تکلیف شرعی است، اذعان داشت: وجود جامعه‌ای سالم در ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در آن است.
انتهای ‌پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول