اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

80 درصد اعتبارات در زمینه فرهنگ هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: اعتقاد دارم بیش از 80 درصد اعتبارات دولتی و غیر دولتی در زمینه فرهنگ هزینه می‌شود اما با همه این موارد هنوز دغدغه فرهنگی وجود دارد.

80 درصد اعتبارات در زمینه فرهنگ هزینه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار شامگاه شنبه در همایش شوراهای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه فرهنگ احساس نگرانی عمیق دارند و می‌فرمایند، دغدغه فرهنگی شبیه دغدغه در میدان جنگ است که این بیانگر اهمیت موضوع است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی حساس، دیربازده و دقیق است، اظهار داشت: موضوعات فرهنگی که اکنون در جامعه وجود دارد، شاید حاصل سال‌ها کار و تلاش است.
نجار به این فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مقوله فرهنگ را دست کم گرفته‌ایم، اشاره کرد و بیان داشت: اعتقاد دارم بیش از 80 درصد اعتبارات دولتی و غیر دولتی در زمینه فرهنگ هزینه می‌شود اما با همه این موارد، هنوز دغدغه فرهنگی وجود دارد.
استاندار کرمان با بیان اینکه فرهنگ و رفتارهای جامعه برخواسته از عقاید و اخلاقیات آن جامعه است، تصریح کرد: فرهنگ عمومی باید متاثر از اعتقادات و ارزش‌های دینی و قرآنی باشد.
نجار رشد سیاسی ذهنی مردم را از کارهای فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: رشد سیاسی مردم در حال گسترش و نمونه آن حماسه نهم دی ماه است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث فتنه 88 ذهن بسیاری از مردم آماده نبود و مهم‌ترین نقش را خود رهبری ایفا کردند و آن خطبه‌های آتشین و دلسوزانه و به ویژه فرازهای پایانی آن همه را تکان داد و نهم دی را ایجاد کرد که برای همیشه در تاریخ انقلاب می‌ماند.
نجار افزود: افزایش بصیرت در جامعه، شناخت صحیح مسائل و آسیب‌های احتمالی، ارتقای وحدت و انسجام در همه ابعاد، توجه به نهاد مقدس خانواده و توجه به فرهنگ حجاب و عفاف از جمله موارد مورد تاکید در شورای فرهنگ عمومی است.
وی با تاکید بر اینکه همه در برابر کارهای فرهنگی مسئول هستیم، بیان داشت: توجه به ارزش‌ها و فرهنگ دینی و معنوی، پرهیز از کارهایی که دچار روزمرگی شده‌اند و انجام کارهای فرهنگی بدیع، تاثیرگذار و ماندگار، مردمی کردن اقدامات فرهنگی و توجه ویژه به نماز و نماز جمعه از دیگر موارد مورد توجه شوراهای فرهنگ عمومی است.
استاندار کرمان اهتمام هر چه بیشتر به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد امید و نشاط در جامعه با حفظ ارزش‌ها را از دیگر موارد مورد توجه شوراهای فرهنگ عمومی عنوان کرد و افزود:
نظام جمهوری اسلامی از ابتدا بر مبنای فرهنگی بنیان نهاده شده است و انقلاب اسلامی بر پایه ایدئولوژی الهی و قرآنی آغاز شده، به نتیجه رسیده و ادامه یافته است.
نجار احیای مساجد و مسجد محوری در حوزه‌های مختلف از جمله کارهای فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با وجود 5 هزار مسجد و حدود یک‌هزار و 800 حسینیه در استان کرمان، ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه در استان وجود دارد.
نجار بیان کرد: در زمینه مسائل فرهنگی باید عالمانه، با سعه صدر، اهتمام، دلسوزی عمیق همراه با خبرگی و کارشناسی برخورد و به آنها رسیدگی کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول