اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال محقق می‌شود؛

افزایش ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی به 290 میلیون متر مکعب در روز

خبرگزاری فارس: وزیر نفت از افزایش ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی به 290 میلیون متر مکعب در روز در سال جاری خبر داد.

افزایش ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی به 290 میلیون متر مکعب در روز
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، رستم قاسمی اظهار داشت: در همه فازهای پارس جنوبی به ویژه فازهای 12، 15،16 و 17،18 که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند، لازم است کار به صورت جهادی و شبانه‌روزی در دو یا سه نوبت کاری انجام شود و پیمانکاران موظف هستند در یک ماه آینده کار را به صورت شبانه‌روزی انجام دهند. 
وی با تاکید بر اینکه در یک ماه آینده کار باید به صورت شبانه‌روزی در پروژه‌های پارس جنوبی انجام شود، افزود: پیشرفت ماهانه هر فاز پارس جنوبی باید از ماه‌های آینده به بیش از 2.5 درصد برسد.
وزیر نفت با ابراز خرسندی از فازهایی که پیشرفت ماهانه آنها بیش از دو درصد است، خاطرنشان کرد: پیشرفت ماهانه هر فاز پارس جنوبی باید از ماه‌های آینده به بیش از 2.5 درصد برسد و چنانچه پیمانکاری نتواند به این میزان پیشرفت دست یابد، بخشی از کارهای آن پیمانکار به دیگران سپرده خواهد شد. 
قاسمی درباره آخرین وضعیت تولید گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی تصریح کرد: با تلاش مدیران و کارکنان شایسته و متعهد صنعت نفت در بخش‌های تولید و بهره‌برداری پارس جنوبی در سال جاری، تاکنون ظرفیت تولید به بیش از 275 میلیون مترمکعب در روز رسیده و تا پایان سال این ظرفیت از 290 میلیون مترمکعب در روز عبور خواهد کرد.
وزیر نفت همچنین با ابراز رضایت از کوشش متولیان شرکت نفت و گاز پارس که به عنوان جهادگران خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی توصیف شده‌اند، از تلاش شبانه‌روزی آنها در شرایط دشوار برای تأمین گاز موردنیاز کشور تشکر کرد.
مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس نیز گفت: فرمان راهبردی و راهگشای 9 آبان امسال مهندس قاسمی در حمایت ویژه از پارس جنوبی به عنوان اولویت اول و حیاتی وزارت نفت، به افزایش بهره‌وری و شتاب در اجرای به موقع پروژه‌ها منجر می‌شود.
موسی‌سوری اضافه کرد: مقام عالی وزارت نفت درباره دو برابر شدن میزان پیشرفت فازها بسیار مصمم و جدی است و چنانچه پیمانکاری نتواند پیشرفت پروژه خود را به بیش از 2.5 درصد در ماه برساند، با کاهش‌ کاری رو به رو خواهد شد.
وی گفت: وزیر نفت بر کار شبانه‌روزی دو یا سه نوبت کار در طرح‌های توسعه تأکید ویژه دارد و هفته آینده در این مورد تصمیم‌های مهمی از سوی مهندس قاسمی گرفته خواهد شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول