اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

محمدی در گفت‌وگو با فارس:

ساخت سدهای آبی برای مقابله با خشکسالی از لازمه‌‌های جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به خانه‌نشینی برخی کشاورزان به‌دلیل کمبود منابع آبی در روستاها، گفت: ساخت سدهای آبی برای مقابله با خشکسالی از لازمه‌‌های سال جهاد اقتصادی است.

ساخت سدهای آبی برای مقابله با خشکسالی از لازمه‌‌های جهاد اقتصادی است
قاسم محمدی نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری در پاسخ به این سؤال که مقام معظم رهبری برای مقابل با تحریم‌ها توصیه فرمودند که از ظرفیت‌های درونی استفاده شود و چگونه می‌توان از ظرفیت درونی در بخش کشاورزی استفاده کرد، تصریح کرد: ظرفیت درونی یعنی پتانسیل‌هایی که در داخل کشور وجود دارد و ما از آن به نحوه شایسته استفاده نمی‌کنیم.

وی افزود: متأسفانه بعد از خشکسالی زمین‌های کشاورزی در اکثر روستاهای کشورمان بدون استفاده شده است و اگر ما می‌خواهیم از ظرفیت درونی بخش کشاورزی برای مقابل با تحریم‌ها استفاده کنیم، باید با اتخاذ تدابیر درست زمین‌های کشاوری را دوباره فعال کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه خانه‌نشینی شغل‌ برخی از کشاورزان ایران شده است و این موضوع موجب نگرانی در بخش کشاورزی شده است، گفت: ما باید از ظرفیت‌های کشاورزان خود استفاده کنیم اما وقتی واردات بی‌رویه و بی‌برنامه در کشور باشد، باید گفت که قصد استفاده از پتانسیل‌‌های کشاورزان ایرانی را نداشته‌ایم.

محمدی یکی از راه‌های استفاده از ظرفیت‌های کشاورزان را ساخت سد‌های آبی در روستاها توصیف کرد و گفت: اگر ما با ساخت سدهای آبی بتوانیم نیازهای آبی کشاورزان را تأمین کنیم، قطعا اقدام بسیار مناسبی انجام دادیم البته این کار در برخی روستاها انجام شده و نتیجه آن مطلوب بوده است.

وی در پایان ساخت سدهای آبی برای مقابله با خشکسالی از لازمه‌‌های سال جهاد اقتصادی دانست و از دولت خواست سرمایه‌گذاری در بخش سد‌‌سازی را تقویت کند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول