اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جلالیان در نطقی میان دستور:

استان بوشهر دوازدهمین سال خشکسالی خود را پشت سر می‌گذارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دیر و کنگان گفت که استان بوشهر دوازدهمین سال خشکسالی خود را پشت سر می‌گذارد.

استان بوشهر دوازدهمین سال خشکسالی خود را پشت سر می‌گذارد
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عسگر جلالیان نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی نطقی میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: استان بوشهر دوازدهمین سال خشکسالی خود را پشت سر می‌گذارد و با وجود راهکارهای منطقی و مناسب متولیان برای آب استان به خصوص در حوزه کشاورزی تدبیری نمی‌اندیشند.

وی افزود: کشاورزان با مشکلات مختلفی مواجه هستند و محصولاتشان در مقابل چشمشان در حال خشک شدن است و این در حالی است که آب شیرین و گوارای رودخانه چهار فصل جم در جلوی چشم این کشاورزان بدون هیچ استفاده‌ای وارد دریا می‌شوند.

جلالیان اظهار داشت: اگر آب در استان نبود، تحمل رنج بی‌آبی برای کشاورزان امکان داشت اما وجود این منبع بزرگ آبی و بلااستفاده ماندن آن مردم را دچار نگرانی کرده است.

این نماینده مجلس از وزیر نیرو خواست که برای حل گوشه‌ای از مشکل آب استان بوشهر عملیات اجرایی سد آذرپیک سرچشمه را زودتر به پایان برساند.

جلالیان با بیان اینکه بیکاری یکی از مشکلات اصلی تمامی استان‌های کشور است، خاطرنشان کرد: وجود این معضل در استان بوشهر به خصوص در مناطق پیرامونی پارس جنوبی هیچ توجیهی ندارد و با هیچ زبان و استدلالی نمی‌توان آن را توجیه کرد.

نماینده مردم کنگان گفت: نمی‌دانم چرا مصوبه دولت در مورد اختصاص حداقل ۵۰درصد از ظرفیت اشتغال به نیروهای منطقه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و متأسفانه وزارت نفت راه خود را طی می‌کند و گوش شنوایی در این خصوص وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان کشور برای حل مشکل بیکاری در کشور چاره‌اندیشی کنند و افزود: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که در احداث فرودگاه جم که جزء مصوبات هیئت دولت است، تسریع ایجاد کند.

جلالیان از هیئت دولت برای انجام سومین سفر استانی به استان بوشهر تشکر کرد و گفت: مردم چشم‌انتظار اجرای مصوبات سفرهای استانی هستند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول