اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

مجلس برای پیگیری معوقات راهکار ایجاد کند

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با بیان اینکه معوقات بانکی استان کمتر از 15 درصد تسهیلات اعطا شده است، گفت: باید از سوی مجلس برای معوقات راهکار ایجاد شود.

مجلس برای پیگیری معوقات راهکار ایجاد کند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدعلی اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در کارگروه اشتغال در استانداری مازندران اظهار داشت: از دستگاه‌های اجرایی استان تقاضا داریم که پروژه‌ها را واقعا اجرا کنند.
وی با اشاره به اینکه 19 هزار فرصت اشتغال استان در اختیار اتباع غیرمجاز است، تصریح کرد: هنوز دستگاه‌های اجرایی استان برای اشتغال معلولان کاری نکردند و سهمیه مقرر باید برای معلولان مد نظر باشد.
طاهایی با بیان اینکه رویکرد بانک‌ها در استان حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: اصلا هراسی در استان برای ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات وجود ندارد.
استاندار مازندران با اشاره به فعال بودن پروژه احداث سد هراز، بنیاد مسکن و مدرسه‌سازی در استان خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی سامانه اشتغال در استان فقط جمع کردن عدد و ارقام نیست بلکه در این بخش‌ها فرصت اشتغال ایجاد شده و افراد مشغول کار هستند، هر چند که شاید اشتغال پایدار ایجاد نشده باشد.
وی با بیان اینکه معوقات بانکی استان کمتر از 15 درصد تسهیلات اعطا شده است، ابراز داشت: باید از سوی مجلس برای معوقات راهکار ایجاد شود.
طاهایی با اعلام اینکه ماهی 140 میلیارد تومان یارانه از سوی دولت به نام افراد واریز می‌شود، گفت: این بخش نیز دولت را با مشکلاتی مواجه کرده است.
 
* 3 هزار میلیارد تومان سرمایه جدید در مازندران نیاز است
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های مازندران نیز در این جلسه گفت: اگر برای هر فرصت شغلی 30 میلیون تومان اعتبار نیاز باشد باید 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در استان شکل بگیرد.
شعبانعلی داورپناه با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال با 50 میلیون تومان برای هر نفر نیز 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: امسال 9 درصد رشد منابع بانکی را در استان به دلیل سیاست انقباضی بانک‌ها شاهد بودیم.
وی با اعلام اینکه بانک‌ها تاکنون بانک‌ها 148 درصد منابع خود را هزینه کردند، تصریح کرد: بانک‌ها در این بخش به دلیل ارائه تسهیلات بیش از حد مجاز خود مواجه هستند چون مجاز به پرداخت 80 درصد تسهیلات هستند.
داورپناه از اختصاص 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن مهر خبر داد و گفت: 947 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز در هفت ماه گذشته پرداخت شد.
وی اولویت پرداخت تسهیلات بانک‌ها را پرداخت تسهیلات در گردش برای حفظ اشتغال برشمرد و ابراز داشت: اولویت بانک‌ها این است که سرمایه در گردش متوقف نشود.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های مازندران پرداخت تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان و پرداخت بقیه تسهیلات تکلیفی به بخش خصوصی شامل مسکن و خودروسازی را از دیگر اولویت‌ها ارائه تسهیلات بانک‌ها برشمرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول