اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران انتقاد کرد:

بی‏توجهی صنعت طلاسازی کشور به برندهای ایرانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از بی‏توجهی صنعتگران عرصه طلا و جواهر کشور به برندهای ایرانی انتقاد کرد.

بی‏توجهی صنعت طلاسازی کشور به برندهای ایرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمدابراهیم لاریجانی عصر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: در حال حاضر بهترین طلا و جواهرات سلطنتی در کاخ موزه گلستان تهران وجود دارد.
وی ادامه داد: اما متاسفانه طلاسازان و طلافروشان ایرانی از مدل‏های خارجی الگوبرداری می‏کنند در حالی که گلستان می‏تواند به برند مشهور جواهرسازی کشور تبدیل شود.
لاریجانی با بیان ضرب‏المثلی در این زمینه خاطرنشان کرد: وجود برندی با قابلیت‏های بالقوه در کشور همچون گلستان و کشش به سوی مارک‏های خارجی حکایت قدیمی آب در کوزه و گشتن به دور جهان را در اذهان متجلی می‏سازد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بسط این مبحث به سایر زمینه‏های تجاری خاطرنشان کرد: از دیگر مصادیق توسعه برندهای ایرانی می‏توان به الگوبرداری از یک هتل تاریخی و راه‏اندازی زنجیره‏های آن در دیگر نقاط کشور اشاره کرد.
وی برج یادمان تاریخی شیخ شبلی را نیز مستعد برای تبدیل به برندی ملی دانست و افزود: برج یادمان شیخ شبلی اثری 800 ساله و ارزشمند است.
لاریجانی تصریح کرد: با اقدام شهرداری دماوند چندین هکتار از اراضی حواشی این برج تاریخی به فضای طبیعی زیبا تبدیل خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: این اثر تاریخی با محیط پیرامونی خود می‏تواند در آینده‏ای نه چندان دور با تبدیل به برندی مشهور شاهد تولد هتل، مرکز خرید، رستوران و آبنمای دارای پیوست نام این برند باشد.
وی ادامه داد: اما متاسفانه در کشورمان کارهایی از این دست انجام نمی‏گیرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول