اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل اتباع و مهاجرین خراسان رضوی خبر داد:

تحویل کارت آمایش هفت به 80 درصد اتباع خارجی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی با اشاره به تمدید مهلت دریافت کارت آمایش 7 تا پایان آبان‌ماه، گفت: 80 درصد از اتباع خارجی استان کارت آمایش 7 خود را دریافت کرده اند.

تحویل کارت آمایش هفت به 80 درصد اتباع خارجی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد عجمی ظهر امروز در نشست آخرین وضعیت طرح صدور کارت آمایش 7 برای اتباع خارجی از تمدید مهلت دریافت کارت آمایش 7 تا 30 آبان‌ماه خبر داد و اظهار داشت: 20 درصد از اتباع خارجی استان خراسان رضوی هنوز برای دریافت کارت آمایش 7 خود مراجعه نکرده اند.
وی به تمدید زمان تحویل کارت‌های آمایش 7 از تاریخ 10 آبان ماه 90 تا 30 آبان‌ماه 90 برای باقیمانده کسانی که هنوز کارت خود را در استان دریافت نکرده‌اند، اشاره کرد و افزود: از جمله مزیت‌های کارت جدید آمایش 7 می‌توان به حجم کم آن، امکان تشخیص سریع و نیز مدت اعتبار یک‌ساله آن اشاره کرد.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی یکی دیگر از مهمترین مزایای کارت آمایش 7 برای دارندگان آن را امکان تردد در سراسر استان به استثنای شهرهای مرزی خواند و خاطرنشان کرد: مدت زمان اعتبار کارت‌های قبلی آمایش شش ماهه بوده است و نیز تنها امکان تردد در شهر مشهد برای مهاجران وجود داشته است.
وی از صدور کارت بیمه و نیز کارت اشتغال در کنار کارت آمایش 7 برای اتباع خارجی خبر داد و بیان کرد: برای نخستین بار با همکاری مشترک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، شرکت بیمه البرز و اداره اتباع و مهاجرین خارجی کارت بیمه البرز برای مدت یک‌سال برای اتباع خارجی صادر می‌شود.
وی با اشاره به تحویل 13هزار و 500 کارت بیمه البرز همزمان با کارت آمایش 7 به مهاجرین، خاطرنشان کرد: 58 درصد از حق بیمه را مهاجران و 42 درصد را کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پرداخت می‌کند و در مورد افرادی که جزو اقشار آسیب‌پذیر هستند تمام هزینه حق بیمه توسط کمیساریای عالی پناهندگان داده می‌شود.
عجمی از تحویل کارت اشتغال در کنار کارت آمایش 7 به اتباع خارجی استان خبر داد و تصریح کرد: مجموع هزینه‌ یک مهاجر برای تحویل کارت آمایش 7، اشتغال و بیمه البرز که به صورت اختیاری است حدود 48هزار تومان می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه پس از تاریخ 30 آبان‌ماه 90، انجام خدمات اداری تنها با ارائه کارت آمایش 7 صورت می‌گیرد، خاطریادآور شد: کارت آمایش 6 فقط تا پایان آبان‌ماه برای انجام خدمات اداری اعتبار دارد و پس از آن با توجه به بخشنامه‌ای که به تمام ادارات ارسال کرده‌ایم تمام خدمات اداری تنها با کارت آمایش 7 ارائه می‌شود.
وی تعداد مهاجران قانونی استان خراسان رضوی را 150 هزار نفر خواند و ادامه داد: اتباع افغانی و عراقی بیشترین مهاجران استان را تشکیل می‌دهند و حدود 90 درصد از مهاجران در شهر مشهد، پنج درصد در شهرستان‌ها و پنج درصد نیز در شهر تربت جام ساکن هستند.
وی یکی از مشکلات اتباع خارجی را عدم ثبت‌نام افراد در مدارس با کارت آمایش 6 نامبرد و افزود: با توافقی که با آموزش و پرورش صورت گرفته است مهاجرانی که به هر دلیلی نتوانسته اند کارت آمایش 7 خود را دریافت کنند می‌توانند تا پایان آبان‌ماه با کارت آمایش 6 در مدارس ثبت‌‌نام کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول