اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان:

مدیریت چندگانه بر مرزها از مشکلات صادرات است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان مدیریت چندگانه بر مرز‌ها را از مهم‌ترین مشکلات صادرات عنوان کرد.

مدیریت چندگانه بر مرزها از مشکلات صادرات است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در مراسم روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، با اشاره به فعالیت مرزبانی، گمرک، استاندارد و بنادر برای انجام وظایف خود در مرز‌ها، اظهار داشت: در بررسی‌هایی که انجام شده، مدیریت چندگانه در مرز‌ها از مهم‌ترین مشکلات صادرات بوده است.
وی با تاکید بر لزوم استقرار مدیریت واحد بر مرز‌ها، اظهار داشت: برای حل این مشکل پیش نویسی تهیه و ارائه شده که منتظر تصویب آن و تعیین نمایندگان تام الاختیار هستیم.
استاندار خوزستان گفت: مرز چذابه 1.5 ماه است که توسط کشور عراق و خارج از اراده خوزستان بسته شده و روند بازگشایی آن قطعا مدتی طول می‌کشد و صادرات از این مرز را مختل می‌کند.
وی لزوم مطرح شدن مشکلات صادرکنندگان استان‌ها را در کارگروه صادرات کشور ضروری دانست و گفت: در حال حاضر مسائل صادرکنندگان استان‌ها به خوبی در این کارگروه مطرح و رفع نمی‌شود.
حجازی همچنین با اشاره به کارشکنی دولت‌های اروپایی در زمان سفر تجاری هیئت‌های خوزستانی، گفت: در سفر به هلند، دولت این کشور مانع برگزاری نشست در سالن اتاق بازرگانی و هتل شد، کشور آلمان نیز کارشکنی‌هایی از این دست داشت، اما با وجود این کارشکنی و تحریم‌ها صادرات غیرنفتی در برنامه توسعه چهارم ۱۶۰ درصد افزایش داشت.
به گفته وی، صادرات غیرنفتی از مرزهای خوزستان از 2.8 میلیارد دلار در سال ۸۴، به 5.6 میلیارد دلار در سال گذشته رسیده و امسال نیز برای هشت میلیارد دلار هدف گذاری شده است.
وی در ادامه با تاکید بر توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی، با وجود توانمندی استان، گفت: در این زمینه پیشرفت قابل توجهی نداشتیم.
استاندار خوزستان نقش رایزنان بازرگانی را در توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد بازار در کشورهای دیگر یادآور شد و اظهار داشت: در هر کشور که رایزنان بازرگانی فعال بودند تجار و صادرکنندگان مشکلات کمتری داشتند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول