اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای شهر اصفهان:

وزرا حاضر به همکاری مستقیم با شورای شهر اصفهان نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حالی که طی سفرهای ریاست جمهوری قرار بود همکاری دولت با شورای اسلامی شهر اصفهان بیشتر شود، اما به رغم این وعده‌ها هیچ وزیری حاضر به همکاری مستقیم با شورای اسلامی شهر اصفهان نیست.

وزرا حاضر به همکاری مستقیم با شورای شهر اصفهان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصل ششم قانون اساسی مباحث اجرایی کشور را بر عهده دولت نهاده است، اظهار داشت: اصل هفتم قانون اساسی نیز نظارت برای مباحث اجرایی را بر عهده مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی نهاده است که تجربه ثابت کرده، رسیدگی به برخی مسائل حاشیه‌ای مثل ساخت مدرسه یا حراست از میراث فرهنگی زیبنده مجلس و دولت نیست و لازم است این گونه اختیارات به شورای اسلامی واگذار شود.
وی افزود: رسیدگی به اموری مانند حفظ میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و بهداشت در قانون اساسی نیز از وظایف شوراها به حساب می‌آید، که لازم است از ظرفیت بالای این نهاد جهت رسیدگی به این امور استفاده لازم به عمل آید.
 رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر تنها نیمی از ظرفیت شورای اسلامی شهر اصفهان استفاده می‌شود در حالی که طی سفرهای ریاست جمهوری قرار بود همکاری دولت با شورای اسلامی شهر اصفهان بیشتر شود ولی به رغم این وعده‌ها هیچ وزیری حاضر به همکاری مستقیم با شورای اسلامی شهر اصفهان نیست.
 
*زمین‌های بهارستان با الحاق به اصفهان از بین رفت
وی در زمینه الحاق شهرک بهارستان به شهر اصفهان تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر زمین‌های این منطقه از بین رفت و شاهد الحاق این شهرک به شهر اصفهان نبودیم، چرا که نه مدیریت شهر اصفهان و نه مدیریت شهرک بهارستان بر این موضوع غالب نیستند.
 
*بودجه دولتی سالن اجلاس اصفهان فراموش نشود
حاج رسولیها همچنین با اشاره به احداث سالن اجلاس در شهر اصفهان بیان داشت: بودجه دولتی در نظر گرفته شده برای ساخت این سالن 100 میلیارد تومان بود، اما تنها 20 میلیارد تومان از این بودجه در اختیار شهر اصفهان قرار گرفته که 80 میلیارد تومان باقی مانده آن در بودجه سال آینده گنجانده شود و به دست فراموشی سپرده نشود.
وی اضافه کرد: اگر این بودجه به دست اصفهان برسد در آبان ماه سال آینده شاهد بهره برداری از این سالن هستیم، چرا که این مکان ظرفیتی را برای شهر اصفهان فراهم می‌کند.
 
*روزانه یک میلیون مسافر در شهر اصفهان جابه‌جا می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با بیان اینکه پس از هدفمند سازی یارانه‌ها بیشترین درآمدها با افزایش قیمت سوخت فراهم شده است، ادامه داد: از آنجایی که حمل و نقل عمومی کنونی شهر اصفهان به سبب تأمین سوخت لازم دچار مشکل شده و روزانه یک میلیون مسافر در شهر اصفهان جابه‌جا می‌شود، بنابراین لازم است تسهیلاتی از طریق درآمدهای هدفمند کردن یارانه برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود.
 
*بیمه ساختمانی هزینه کارگران حادثه دیده را پوشش نمی‌دهد
وی در زمینه مشکلات موجود در بیمه‌های ساختمانی نیز اظهار داشت: در حال حاضر بیمه‌های ساختمانی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده به طوری که فردی که خواستار دریافت پروانه ساختمانی است، باید دو میلیون تومان هزینه بیمه ساختمانی بدهد در حالی که اگر اتفاقی هم برای کارگری بیفتد، بیمه هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهد.
حاج رسولیها همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در شهر اصفهان گفت: این جشنواره پس از چند سال به اصفهان بازگشت که لازم است در این مورد توجه ویژه به مباحث ارزشی شهر اصفهان شود چرا که این اتفاق بهترین رویداد برای صدور انقلاب به سایر کشورها است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول