اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بندر امام خبر داد:

تدوین سند چشم‌انداز 7 ساله بندر امام

خبرگزاری فارس: شهردار بندر امام خمینی (ره) از تدوین سند چشم‌انداز هفت ساله برای پیشبرد اهداف شهری بندر امام خبر داد.

تدوین سند چشم‌انداز 7 ساله بندر امام
علی گلمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرداری‌ها عدم وجود برنامه زمان‌بندی شده برای پیشبرد اهداف است، اظهار داشت: در این خصوص با دانشگاه شهید چمران اهواز وارد مذاکره شدیم و به زودی یک سند چشم‌انداز هفت ساله برای پیشبرد اهداف شهرداری تدوین خواهیم کرد.
وی با اشاره به ارائه دو نوع برنامه بهبود شهری شامل بهبود اضطراری و بهبود اساسی به شورای شهر افزود: در برنامه بهبود اضطراری، با توجه به وضعیت نابسامان شهر در زمینه‌های نظافت و بهداشت و اینکه این موارد در اولویت اول شهرداری هستند، کارکنان شهرداری با تمام توان برای حل این مشکل گام برداشته‌اند و به وضعیت نسبتا خوبی رسیده‌ایم.
شهردار بندرامام ادامه داد: البته وضعیت فعلی یک وضعیت ایده آل نیست و هنوز حدود 50 درصد با وضعیت اضطراری در بهداشت و نظافت شهری فاصله داریم اما به نسبت گذشته پیشرفت محسوسی را شاهد بوده‌ایم.
گلمرادی در خصوص بهبود وضعیت نابسامان بازارهای این شهر خاطرنشان کرد: مردم از وضع بازارهای شهر بسیار ناراضی بودند که با کمک فرمانداری و نیروی انتظامی توانستیم در یک اقدام ضربتی و پسندیده  وضعیت بازار را سامان دهیم.
وی همچنین با اشاره به نامناسب بودن زیر ساخت‌ها و شبکه‌های فاضلاب در بندر امام(ره) تصریح کرد: تصمیماتی اتخاذ شد تا با فراهم آوردن امکانات و برنامه‌ریزی‌های مناسب بتوانیم این مشکل را کاهش دهیم تا وضعیت عبور و مرور شهروندان در فصل زمستان با مشکل مواجه نشود.
شهردار بندرامام با بیان اینکه طبق استاندارد سرانه فضای سبز برای هر نفر باید 25 متر مربع باشد گفت: با توجه به وجود صنایع آلاینده در نزدیکی شهرهای بندرامام(ره) و ماهشهر، یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان در این منطقه بحث فضای سبز است اما با تحقیقاتی که به عمل آمد مشخص شد که تنها حدود پنج و نیم متر سرانه برای هر نفر داریم که با میزان استاندارد کشوری تفاوت فاحشی دارد.
گلمرادی افزود: این میزان پائین فضای سبز با وجود صنایع آلاینده در این منطقه تهدید بسیار جدی برای سلامت شهروندان است و انتظار می رود صنایع پتروشیمی بتوانند با ایجاد فضای سبز در شهر به بالارفتن سرانه فضای سبز کمک کنند.
وی ادامه داد: در این شهر، شهربازی و مراکز تفریحی وجود ندارد و این موضوع باعث رنجیده خاطر شدن شهروندان می شود که امید داریم با توجه به مذاکرات به عمل آمده با بخش خصوصی این مشکل نیز برطرف شود.
شهردار بندر امام با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از معابر و آسفالت‌های شهر دچار مشکلات جدی هستند گفت: با توجه به کاهش 28 درصدی سهم دریافتی شهر از محل آلاینده‌های پتروشیمی، از نظر درآمد وضعیت خوبی نداریم و امید می‌رود فرماندار ما را در این راه یاری کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول