اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع):

پژاک ذلیلانه از مرزهای ایران عقب‌نشینی کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل با اشاره به بیش از سه ماه رویارویی مستقیم با گروهک پژاک، گفت: در این عملیات250 نفر از افراد این گروهک کشته شدند و در نهایت عوامل این گروهک از مرزهای ایران ذلیلانه عقب‌نشینی کردند.

پژاک ذلیلانه از مرزهای ایران عقب‌نشینی کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام عسگر کریمیان صبح امروز در گردهمایی مسئولان گردان‌های عاشورا و الزهرای اردبیل اظهار داشت: گروهک منافقان پژاک شاخه ایرانی پ.ک.ک به دنبال ایجاد کشوری مستقل کرد‌نشین هستند که بخشی از مناطق کرد‌نشین ایران، عراق و ترکیه را با رهبری عبدالله اوجالان مورد هجمه‌ها و حرکت‌های منافقانه قرار دادند.
وی افزود: از سال 84 تاکنون سردمداران این گروهک ضد بشری علاوه بر اشغال بخشی از مناطق مرزی ایران در منطقه آذربایجان غربی و کردستان اقدامات و عملیات ایذایی نظیر کمین، تله‌گذاری و مین‌گذاری را انجام دادند تا ضربات سختی را به مرزداران و پاسداران حریم انقلاب اسلامی وارد کنند.
فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) گستردگی حملات و اقدامات گروهک منافقان پژاک را حتی وسیع‌تر از برخی عملیات‌های دوران دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: به دنبال این تهدیدها و ایجاد برخی ناامنی‌ها در مناطق مرزی غرب کشورمان، نیروی زمینی سپاه پاسداران ماموریت یافت تا با حضور مقتدر در مرزهای استان‌های غربی کشور به ویژه آذربایجان غربی و کردستان خاک کشورمان را از وجود ناپاک آنها پاکسازی کند.
کریمیان ادامه داد: تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز افتخار داشت تا به عنوان یکی از یگان‌های عملیات‌کننده در این ماموریت حاضر باشد به طوری که ما اردیبهشت‌ امسال استقرار یافته و عملیات خود را از اواخر خرداد ماه با استقرار نیروها و یگان‌های عملیات علیه گروه پژاک آغاز کردیم.
وی گفت: این درگیری‌ها در مرز ایران و عراق و همچنین با حضور چریک‌های گروهک پ.ک.ک در ترکیه بالا گرفت اما پاسداران قدرتمند و با صلابت با تمام توان در میدان رزم با دشمن حاضر شده و این معرکه سخت را به نفع خود به اتمام رساندند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: عملیات‌های مختلفی را در اوشنویه، پاکدشت، و سردشت علیه گروهک پژاک انجام دادیم به طوری که با وارد کردن ضربات سخت، دشمن مجبور شد از مرزهای کشورمان پا به فرار گذاشته و عقب‌نشینی کند.
فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) به سفر اخیر بارزانی (رئیس اقلیم کردستان) به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این گروهک و عوامل آن با صراحت اعلام آمادگی برای مذاکره کردند و این کار نشان از ضعف و ناتوانی گروهک‌های منافقان در مقابله با اراده آهنین فرزندان این مرز و بوم است که آماده هستند تا جان فدا کنند اما تکه‌ای از این سرزمین را به دشمن واگذار نکنند.
وی گفت: هم اکنون نیز گروهک منافقان پژاک خارج از مرزهای ما مستقر شده به طوری که سرافرازانه اعلام می‌کنیم در حال حاضر حتی یک نفر از عوامل دشمن در داخل خاک پاک ایران نیست و همه متجاوزان امروز از قدرت رو به جلوی ایران در تضعیف و ناتوانی و سرگردانی بسر می‌بردند.
کریمیان بیان داشت: ما با تقدیم شهدایی همچون حسین آخربین و با زور اسلحه و حملات شبانه‌روزی، دشمن را وادار به عقب‌نشینی کردیم به طوری که در بیش از سه ماه رویارویی مستقیم،250 نفر از افراد آنان کشته و در نهایت نیز از مرزهای کشورمان ذلیلانه عقب‌نشینی کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) در پایان سخنان خود همه این پیروزی‌ها را نتیجه دعای خیر مردم و تلاش رزمندگان و تکیه بر ایمان، بصیرت و اعتقاد به فرهنگ عاشورایی توصیف کرد و گفت: دشمن بداند ما زاده عاشورا هستیم و شعار هیهات من الذله را تحقق عینی می‌بخشیم.
انتهای پیام/و10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول