اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان خبر داد:

وقوع بیشترین تلفات ناشی از گاز در خانه‌های قدیمی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: بیشترین تلفات در بخش حوادث وسایل گازسوز در خانه‌های قدیمی کرمان اتفاق می‌افتد.

وقوع بیشترین تلفات ناشی از گاز در خانه‌های قدیمی
علی کردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما اظهار داشت: مردم باید از وسایل گرمایشی با تجهیزات استاندارد استفاده کنند.
وی با بیان اینکه نصب وسایل گازسوز را باید به افراد متخصص و با تجربه واگذار کرد، افزود: باید از شیلنگ و بست مناسب برای وسایل گازسوز استفاده شود.
کردی بیان کرد: در زمان نصب بخاری باید مسیر دودکش تا پشت‌ بام را کنترل کرد و دودکش باید دارای کلاهک باشد.
وی با تاکید بر اینکه مردم مواد قابل اشتعال را بر روی بخاری قرار ندهند، تصریح کرد: نباید از بخاری برای خشک کردن لباس استفاده کنند زیرا موجب آتش‌سوزی می‌شود.
کردی بیان داشت: قبل از استفاده از وسایل گازسوز باید موتورخانه‌های مرکزی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه حوادث مرتبط با وسایل گازسوز در مناطق مختلف شهر کرمان گسترده است، گفت: خانه‌های قدیمی و لوله‌های دودکش فرسوده بیشترین میزان تلفات را در این شهر دارد.
کردی تصریح کرد: در حمام نباید از وسایل گرمایی استفاده شود و همچنین قرار دادن بخاری‌های برقی در حمام خطرناک است.
وی با بیان اینکه از بخاری‌های بدون دودکش نباید در منزل استفاده کرد، افزود: کاربرد این نوع بخاری‌های در فضاهای عمومی و بزرگ است که هوا در آن مرتب جا‌به‌جا می‌شود.
کردی با اشاره به اینکه آبگرمکن و بخاری باید دارای ترموکوپل باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام وسایل گازسوز و نفت‌سوز، مونوکسیدکربن تولید می‌کنند، بخاری باید با شعله آبی بسوزد تا خطری ایجاد نشود.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان برای حضور در خانه‌ها آمادگی لازم دارند و با استفاده از نشت‌یاب گاز به صورت رایگان وسایل گازسوز را کنترل می‌کنند.
کردی بیان داشت: مردم می‌توانند سئوال‌های خود با موضوع چگونگی استفاده از وسایل گازسوز و همچنین مشکلات مربوط به این وسایل را از طریق شماره‌های 3122929 و 2474771 با مأموران آتش‌نشانی درمیان بگذارند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول