اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عدم رعایت مسائل ایمنی حادثه‌ساز شد؛

مرگ خاموش یک زن بر اثر گاز گرفتگی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: عدم رعایت مسائل ایمنی موجب مرگ خاموش یک زن بر اثر گاز گرفتگی شد.

مرگ خاموش یک زن بر اثر گاز گرفتگی
محمد جواد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: بر اساس تماس تلفنی با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم یک مورد اختلال هوشیاری در روستای شوراب بخش سلفچگان اعلام شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم تصریح کرد: پس از این تماس تلفنی بلافاصله یک دستگاه آمبولانس پایگاه اورژانس جاده‌ای واقع در کیلومتر 18 محور قم ـ سلفچگان به منطقه اعزام شد.
وی در ادامه افزود: در این حادثه، خانم 32 ساله‌ای که تنها در منزل بوده است، به علت گاز گرفتگی جان خود را از دست داد. 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم به نقل از بستگان این زن بیان داشت: با توجه به قرار داشتن حمام در آشپزخانه و به دلیل فضای محدود آن و نیز با توجه به سردی هوا، بستن تمام منافذ ساختمان توسط این فرد، بخار حمام سبب تنگی نفس شدید وی شده و زمانی که قصد خروج از حمام و نجات جان خود را داشته است، به دلیل نشتی رگلاتور کپسول گاز در محوطه آشپزخانه و گرفتگی دودکش آبگرمکن، دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن و در نهایت خفگی می‌شود.
باقری خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و استفاده اکثر خانواده‌ها از بخاری‌های گازسوز توجه به نکات ایمنی هنگام نصب و پس از آن بسیار حائز اهمیت است و این نخستین حادثه  گاز گرفتگی و یا همان مرگ خاموش نبوده و در صورت بی‌توجهی به نکات ایمنی آخرین آن هم نخواهد بود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول