اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان:

شرکت‌های توزیع برق به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: شرکت‌های توزیع برق در سال‌های آتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

شرکت‌های توزیع برق به بخش خصوصی واگذار می‌شود
هوشنگ فلاحتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سوخت مصرفی تمام نیروگاه‌های استان اصفهان از طریق مازت و گاز تأمین می‌شود، اظهار داشت: وظیفه تأمین برق از جمله تولید و توزیع آن بر عهده وزارت نیرو است و این وزارت نفت است که عهده‌دار تأمین سوخت نیروگاه‌ها شده است.
وی در ادامه افزود: سیستم نیروگاه‌ها به گونه‌ای است که آمادگی مصرف گاز به عنوان سوخت را دارد و بنابراین نیروگاه‌ها به هر میزان که گاز در اختیار داشته باشند می‌توانند آن را مصرف کنند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه شبکه‌های گاز کشور به دلیل محدودیت ناشی از تأمین گاز در برخی مناطق سردسیر یا تعمیرات پالایشگاه‌ها در برخی موارد شاید نتوانند گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها را تأمین کنند، گفت: به طور متوسط در طول پنج سال گذشته سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های اصفهان و شهید محمد منتظری از طریق گاز تأمین شده است.
وی بیان داشت: این مسئله طبیعی است که هرچه به سمت فصول سرد سال پیش می‌رویم تأمین گاز برای بخش خانگی در اولویت قرار می‌گیرد.
فلاحتیان در پاسخ به این پرسش که آیا عدم واریز وجوه قبوض برق پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به حساب وزارت نیرو و واریز مستقیم آن به خزانه برای پرداخت یارانه نقدی مردم مشکلی را برای اجرایی کردن پروژه‌های برقی در استان اصفهان به وجود نیاورده است، اظهار داشت: این پرسش را از وزارت نیرو و وزیر بپرسید.
با این وجود وی در ادامه این توضیح افزود: که شرکت‌های برق در سراسر کشور وظیفه تولید، اتصال و توزیع برق به مردم را بر عهده دارند، بنابراین تاکنون وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند به گونه‌ای که استان اصفهان در سال جاری تابستان بدون خاموشی را سپری کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد طرح‌های توسعه‌ای را با اولویت پایداری شبکه اجرایی کند و از منابعی که در اختیار دارد در این جهت استفاده می‌کند.
وی با اشاره به اجرایی شدن طرح عظیم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: با توجه به اجرای این طرح باید در تمامی موارد آسیب‌شناسی انجام شود و با پیدا کردن نقاط ضعف و قوت درصدد رفع معایب باشیم.
فلاحتیان بیان داشت: منابعی که شرکت‌های برق برای تأمین اعتبار طرح‌های خود از آن استفاده می‌کنند از محل فروش برق است که بخشی از این درآمد صرف سوخت و لوازم یدکی نیروگاه‌ها و قسمتی از آن صرف اجرای طرح‌های توسعه‌ای می‌شود.
وی با بیان اینکه پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وجوه قبوض برق به طور مستقیم به حساب شرکت‌های برق واریز می‌شد، گفت: با اجرای این قانون و با افزایش نرخ برق پول برق به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: با این وضعیت استراتژی شرکت برق هدایت بخش خصوصی برای تولید برق است که در همین راستا تعداد از نیروگاه‌های کوچک و بزرگ به صورت پراکنده از سوی این بخش در دست ساخت است.
وی با بیان اینکه همچنین درصدد هستیم بخشی از منابع مورد نیاز برای بخش تولید را از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین کنیم، اضافه کرد: در سال‌های آینده نیز شاهد واگذاری شرکت‌های توزیع برق به بخش خصوصی هستیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول