اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار مازندران:

پروژه «ایران‌هراسی و سپاه‌هراسی» برای جلوگیری از نفوذ نرم ایران است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، اهداف اصلی آمریکایی‌ها و غربی‌ها در طرح ایران و سپاه هراسی را تغییر سیاسی و یا رژیم، الگوی جنگ نظامی، الگوی فشار از بیرون و تغییر از درون، تغییر رفتار، مهار و جلوگیری از قدرت و نفوذ نرم مردم ایران در شرایط محیطی جدید دانست.

پروژه «ایران‌هراسی و سپاه‌هراسی» برای جلوگیری از نفوذ نرم ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، هادی ابراهیمی صبح امروز در مراسم یادواره 44 شهید منطقه قراخیل قائمشهر اظهار داشت: در آخرین حلقه از ایران و سپاه‌هراسی دولتمردان آمریکایی متوسل به سناریوی به ظاهر مضحک و ناشیانه تحت ادعای ترور سفیر عربستان در واشنگتن و بمب‌گذاری سفارت عربستان و رژیم جعلی توسط اعضای نیروهای سپاه قدس شدند.
وی با اشاره به زمینه‌ طرح این سناریو خاطرنشان کرد: رفتار آمریکا، صعودی‌ها، انگلیس، فرانسه و کانادا از آغاز این سناریو تاکنون نشان می‌دهد که با یک موضوع ساختگی و به بیان دیگر با برچسب‌سازی ساده و به ظاهر ناشیانه سعی دارد توطئه بزرگی علیه جمهوی اسلامی ایران راه بیاندازد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از آنکه هدف این توطئه آشکارسازی شود لازم است به این سوال پاسخ داده شود که چه شرایطی باعث شد که سازمان اف بی آی و سیا با دستور کاخ سفید این سناریو را تدوین و به اجرا گذاشتند.
ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا امنیت بسیاری از کشورها را به خطر انداخت و برای برون‌رفت از این قیام وال‌استریت سناریو ترور سفیر عربستان علیه ایران را راه‌اندازی کرد.
وی دومین دلیل راه‌اندازی سناریو ترور سفیر عربستان را شرایط به‌هم ریخته داخلی عربستان عنوان  کرد و یادآور شد: عربستان برای برون‌رفت از مشکلات داخلی خود و کنترل تحولات منطقه به نفع خود بر این سناریو دامن زد.
این مسئول با اشاره به قیام‌های مردمی در کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد: سران عربستانی از قیام‌های منطقه آسیب جدی دیدند و با مشت آهنین در برابر قیام‌های منطقه موضع‌گیری می‌کنند تا به هر وسیله تاج و تخت از دست‌رفته را حفظ کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: این سناریو با برنامه‌ریزی از قبل طراحی شده آمریکا، برای کمک به عربستان برای برون رفت از مسائل داخلی این کشور طراحی شد.
وی یادآور شد: از نظر غربی‌ها، آمریکایی‌‌ها و دولت‌های دیکتاتور منطقه، بهار عربی در نیمه راه خود است و پارادایم جدیدی که در منطقه در حال شکل‌گیری است نظم جدیدی را در ابعاد مختلف در منطقه مستقر کرده است.
ابراهیمی ادامه داد: استراتژی آمریکایی‌ها و غربی‌ها بر این باور بود که رویکرد تحولات  منطقه ماهیت اسلامی دارد و هر نوع جابه‌جایی هدایت شده‌ای مانند آنچه در عراق و افغانستان انجام شد و چه به صورت غیر هدایت شده آن مانند آنچه در قیام‌های خودجوش مردمی در سایر کشورها مشاهده می‌شود به نفع ایران و رویکرد ایرانی پیدا می‌کند.
این مسئول استانداری مازندران یادآور شد: برگزاری کنفرانس اسلامی در ایران و شرکت شخصیت‌های تاثیرگذار در قیام‌های مردمی منطقه و بیانیه‌ پایانی کنفرانس با حضور مقام معظم رهبری و هدایت مستقیم ایشان برای آمریکایی‌ها این پیام را به دنبال داشته که با این شرایط باید از منطقه خاورمیانه مانند انگلیسی‌ها در دهه 1970 خداحافظی کنند.
ابراهیمی دومین حلقه این سناریو را مربوط به انتشار هماهنگ و همزمان گزارش نقض حقوق بشر از سوی سازمان ملل دانست و خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها که به صورت حساب‌شده تنظیم شد سعی دارد به افکار عمومی اینگونه القا کند که ماهیت جمهوری اسلامی ایران غیر مدنی و خشونت‌گرا است.
وی خاطرنشان کرد: حلقه تکمیلی این سناریو مربوط به گزارش دبیر آژانس بین المللی انرژی اتمی است که در گزارش تنظیم شده آن برنامه‌‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را نظامی جلوه دهند.
ابراهیمی اهداف این سناریو را فرافکنی آمریکا و غرب از بحران داخلی و خارج کردن آل سعود از بحران امنیتی که با آن درگیر است اعلام و عنوان کرد: ایران‌هراسی  از جمله پروژه‌هایی بود که از چند سال قبل آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد.
این مسئول ادامه داد: دولت اوباما سناریو ترور را با محوریت سپاه قدس طراحی کرد و تا از طریق فعال کردن دیپلماسی رسانه‌ای و سیاسی خود در منطقه و با بزرگ‌نمایی قدرت و خطر سپاه پاسداران، خود را در میان جغرافیای خود ایزوله کند.
ابراهیمی در پایان اهداف اصلی این طرح را تغییر سیاسی و یا رژیم، الگوی جنگ نظامی، الگوی فشار از بیرون و تغییر از درون تغییر رفتار و مهار و جلوگیری از قدرت و نفوذ نرم مردم ایران در شرایط محیطی جدید دانست.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول