اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی خبر داد:

آسفالت 600 کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی گفت: بیش از 600 کیلومتر راه روستایی در شش ماه نخست سال جاری آسفالت شده است.

آسفالت 600 کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا رحمان‌زاده ظهر امروز در همایش راهوران محله اظهار داشت: این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته 12درصد افزایش یافته است.
وی افزود: قبل از سال 1388 سالانه تنها 100 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده در حالی که در دو سال گذشته نزدیک به یک هزار کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شده و آسفالت این میزان محور روستایی در این مدت زمانی در کشور بی‌نظیر است.
مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی با اعلام اینکه امسال در چارچوب وظایف و فعالیت‌های معاونت ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی، اصلی با عنوان ایمنی و نگهداری راه‌های روستایی گنجانده شده که به عنوان یک اصل نو اما ضروری می‌تواند تحول‌آفرین باشد.
وی با تاکید بر اینکه راهوران محله باید با حوزه راه و ترابری استان ارتباط و تعامل تنگاتنگ داشته باشند، گفت: راهوران محله به خاطر داشتن ارتباطات مردمی بسیار قوی می‌توانند در زمینه ترویج فرهنگ بهره‌برداری صحیح از جاده‌های روستایی نقش‌آفرین بوده و بار سنگینی را از دوش راهداران بردارند.
رئیس شورای حمل و نقل آذربایجان غربی در ادامه بر همت مضاعف مجموعه راه و ترابری استان برای تحقق شعار حتی یک تصادف زیاد است در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری این مجموعه در سال 90 کاهش آمار تصادفات جاده‌ای نیست بلکه راهداران تلاش شبانه‌روزی دارند تا هیچ تصادفی در جاده‌های استان اتفاق نیفتد.
رئیس پلیس راه آذربایجان غربی نیز در این همایش از کاهش چهار درصدی آمار تصادفات در محورهای روستایی استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
علی سعیدی ادامه داد: با توجه به گسترش روزافزون شبکه راه‌های روستایی استان، حضور راهوران محله در این محورها در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد وسایط نقلیه بسیار ضروری است.
وی یادآور شد: طرح استقرار راهوران محله در محورهای روستایی آذربایجان غربی از سال گذشته در روستاهای استان اجرا می‌شود و امسال 100 نفر به مجموعه 200 نفری راهوران محله اضافه می‌شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول