اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تخصیص 110 میلیارد ریال اعتبار صورت می‌گیرد؛

آسفالت ۲۸۱ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال با اختصاص 110 میلیارد ریال اعتبار افزون بر ۲۸۱ کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت می‌شود.

آسفالت ۲۸۱ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال و بختیاری
داریوش رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: آسفالت راه‌های روستایی و زیرسازی روستاها توسط تعاونی دهیاری‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: برهمین اساس افزون بر 110 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور آسفالت راه‌های روستایی در این استان تخصیص داده شده است.
رضایی بیان کرد: راه‌ها و مسیرهای ارتباطی روستایی به‌عنوان شریان حیاتی، موجب ارتباط روستاها با شهرها و مراکز عمده اقتصادی و اجتماعی کشور می‌شود که این مسئله به‌خوبی بیانگر نقش و جایگاه ویژه‌ راه در توسعه اقتصادی استان و بالطبع کشور است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری وضعیت راه‌های روستایی در این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر اکثر روستاهای پرجمعیت این استان از راه ارتباطی مناسب برخوردار هستند.
رضایی با اشاره به شرایط کوهستانی و وجود مسیرهای سخت‌گذر برخی از روستاهای این استان، خاطرنشان کرد: با توجه به شعارهای عدالت‌محور دولت نهم و در ادامه دولت دهم طرح تعریض، مرمت و آسفالت بسیاری از راه‌هایی روستایی در این استان در دستور کار قرار گرفت که موجب شد تا روستاهای بسیاری از این نعمت برخوردار شوند.
وی بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم به‌منظور تحقق اهداف و اولویت‌‎های برنامه پنجم توسعه تأکید کرد و گفت: برهمین اساس در صورت تأمین اعتبارات لازم، یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه خاکی و شوسه روستایی چهارمحال و بختیاری در برنامه پنجم توسعه زیرسازی و آسفالت خواهد شد.
رضایی تعداد روستاهای این استان را ۸۰۶ پاره عنوان کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب شرایط را برای خدمات‌رسانی بیش از پیش در این روستا‌ها فراهم کنیم. 
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت هدایت و پیگیری اعتبارات استانی به سمت و سوی تکمیل زیرساخت‌های روستاهای این استان تأکید کرد و گفت: آموزش دهیاران، برگزاری المپیاد دهیاران در سطح این استان در راستای تحقق دولت الکترونیک از دیگر این اولویت‌ها به‌شمار می‌رود.
رضایی در ادامه شکل‌گیری دهیاری‌ها را سبب ساماندهی مدیریت و توسعه روستایی برشمرد و گفت: در دولت خدمتگزار نگاهی ویژه به عمران روستاها شده است به طوری که در حال حاضر در تمام‌ شاخص‌ها تحولی بنیادی در توسعه و بهبود زیرساخت‌های روستاها شکل گرفته است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دهیاران باید تلاش بیشتری کرده و مشکلات موجود در روستاها را به مدیریت امور روستایی استانداری منعکس کنند تا بتوانیم این روستاها را مورد حمایت بیشتر قرار دهیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول