اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر جهادکشاورزی اندیمشک:

هزینه راه‌اندازی هر واحد شیری 4 میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی اندیمشک گفت: برای راه‌اندازی یک واحد شیری گاوداری در اندیمشک 4 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

هزینه راه‌اندازی هر واحد شیری 4 میلیارد ریال است
سید هدایت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار داشت: هزینه راه‌اندازی هر واحد شیری  4 میلیارد ریال است که این واحد قادر است ماهانه 200 تن شیر تولید و به بازار مصرف عرضه کند که این میزان بسیار قابل توجه است.
وی بیان کرد: نخستین واحد گاو شیری در شهرستان اندیمشک با ظرفیت 50 رإس در منطقه لور این شهرستان راه‌اندازی شده است.
موسوی همچنین از راه‌اندازی یک واحد پرورش مرغ گوشتی در منطقه دو کوهه شهرستان خبر داد و گفت: این مرغداری دارای ظرفیتی 20 هزار قطعه‌ای بوده و متعلق به شرکت ایلیا گستر دز است.
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک افزود: این واحد مرغداری در زمینی به مساحت 1.5هکتار ساخته شده و سالانه حدود 200 تن گوشت سفید را به بازار مصرف عرضه می‌کند.
موسوی همچنین از زیر کشت رفتن بیش از 600 هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک برای محصول هندوانه پاییزه خبر داد و گفت: این محصول بلافاصله پس از برداشت روانه بازار خواهد شد و این امر از افزایش قیمت در بازار نیز جلوگیری خواهد کرد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک خاطرنشان کرد: نوع محصول هندوانه امسال از مرغوبیت مناسبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود از مجموع اراضی زیر کشت 21 هزار تن هندوانه برداشت شود.
وی همچنین از برداشت دیگر محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 11 هزار و 500 هکتار از زمین‌های شهرستان اندیمشک زیر کشت محصول ذرت رفته است و این محصول در سال جاری تاثیر زیادی در اقتصاد این شهرستان خواهد گذاشت.
این مقام مسئول با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای برداشت محصول ذرت از مزارع این شهرستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 82 هزار تن محصول ذرت از نوع ذرت دانه‌ای در اندیمشک برداشت شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
موسوی افزود: این مقدار برداشت از لحاظ بیولوژیکی و تولید محصول سالم نیز از رشد 35 درصدی برخوردار خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به تعداد شرکت‌های ذرت خشک کنی در این شهرستان خاطر‌نشان کرد: در سطح شهرستان اندیمشک 18 کارخانه ذرت خشک کنی وجود دارد و این تعداد کارخانه می‌تواند در فرآوری این محصول تاثیر زیادی بگذارد.
وی با اشاره به میزان زمین‌های حاصل‌خیز این شهرستان تاکید کرد: در اندیمشک بیش از 45 هزار هکتار زمین حاصل‌خیز وجود دارد که در سال جاری بیش از 25 درصد از این زمین‌ها زیر کشت محصول ذرت دانه‌ای رفته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول