اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان خبر داد:

کاهش تعداد خانوارهای غایب زنجانی در دور چهارم سرشماری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان گفت: با تمهیدات لازم در دور چهارم سرشماری تعداد خانوارهای غایب کاهش می‌یابد.

کاهش تعداد خانوارهای غایب زنجانی در دور چهارم سرشماری
امیر حسین امید مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان زنجان در حال حاضر به نحو مطلوبی در حال اجرا است و نسبت به سایر استان‌ها از نظر کیفیت برگزاری در حد مطلوبی قرار دارد.
وی با اشاره به ویژگی‌های سرشماری در کشور بیان کرد: در سرشماری سال جاری کد ملی افراد برای نخستین بار سئوال می‌شود که در سرشماری‌های گذشته این روند انجام نمی‌شد.
مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برنامه سرشماری استان به نحو مطلوبی در حال انجام است، افزود: مشکلات اجرای طرح احصا و حل این مشکلات در حال بررسی است.
وی اخذ اطلاعات مربوط به وضعیت استفاده از اینترنت را از دیگر ویژگی‌های سرشماری سال جاری  عنوان کرد و گفت: از شهروندان در خصوص دسترسی به اینترنت سئوال می‌شود.
امید مقدم با بیان اینکه طی 9 روز نخست سرشماری برخی خانوارها در منزل حضور نداشته‌اند، تصریح کرد: امیدواریم خانوارهای جا مانده هر چه سریعتر به جمع افراد سرشماری شده اضافه شوند.
وی با اشاره به اینکه خانواری که ماموران مراجعه کرده و به دلایل مختلفی در منزل حضور نداشته‌اند  با شماره تلفنی که در اختیار آن قرار داده شده است می‌توانند با ستاد آمار استان تماس گرفته و زمان مراجعه مامور را برای سرشماری اعلام کنند.
 مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان بیان کرد: با تمهیدات لازم در دور چهارم سرشماری تعداد خانوارهای غایب کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای اتمام سرشماری در زمان مقرر انجام شده است، خاطرنشان کرد: در 40 درصد زمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن 33 درصد خانوارها سرشماری شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.
امید مقدم تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن از برنامه‌های مهم هر کشوری محسوب می‌شود، که همکاری مطلوب مردم در این زمینه، توسعه کشور را فراهم می‌کند.
وی بر لزوم همکاری مردم در اطلاع‌رسانی دقیق به ماموران سرشماری تاکید کرد و گفت: نتایج سرشماری در برنامه‌ریزی‌های کلان شهری موثر بوده و زمینه ساز توسعه کشور است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول