اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مجور فدراسیون کاراته صورت می‌گیرد؛

حضور 4 داور قمی در دوره داوری کاتا

خبرگزاری فارس: فدراسیون کاراته به چهار داور قمی برای شرکت در دوره ارتقای سطح داوری رشته کاتا مجوز داد.

حضور 4 داور قمی در دوره داوری کاتا
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بر‌اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته، این فدراسیون در نظر دارد با هدف ارتقاء سطح داوری کاتا، دوره داوری درجه ممتاز ملی در هر دو بخش آقایان و بانوان را به میزبانی هیئت کاراته استان مرکزی و در شهرستان اراک برگزار کند.
این در حالی است که استان‌هایی که خواهان شرکت در این کلاس‌ها هستند طبق شرایط و سهمیه اعلام شده می‌توانند داوران خود را با معرفی نامه به این دوره‌ها اعزام کنند، ضمن اینکه تمام داوران آسیایی و جهانی و مسئولین کمیته داوران استان‌ها حضورشان در این کلاس الزامی است.
همچنین داوران شرکت کننده در این آزمون باید حداقل یک سال از  درجه قبلی داوری کاتای آنها گذشته باشد و همراه داشتن 2 قطعه عکس، کپی کارت ملی، کپی آخرین دان فدراسیون، همراه داشتن لباس کاراته از دیگر شرایط حضور در این دوره خواهد بود.
فدراسیون کاراته برای داوران شرکت کننده در این دوره شرایط سنی نیز در نظر گرفته است که بر این اساس سن داوران حاضر در این دوره باید حدال 22 سال و همراه با داشتن دان 2 فدراسیون کاراته باشد و داوران از هیئت استان خود معرفی نامه داشته باشند.
همچنین بر اساس سهمیه‌بندی استان‌ها از سوی فدراسیون کاراته که شامل داوران، آقا و خانم خواهد بود، استان تهران دارای هشت سهمیه است، اصفهان شش سهمیه دارد و مازندران و گیلان هر کدام دارای پنج سهمیه هستند.
این در حالی است که هیئت کاراته استان قم در کنار هیئت‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، قزوین، کرمانشاه و البرز دارای چهار سهمیه است و هیئت‌های اردبیل، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، فارس، کردستان، کرمان، گلستان و یزد سه سهمیه دارند و استان‌های ایلام، بوشهر، زنجان، سمنان، لرستان، هرمزگان، همدان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد دو سهمیه‌ای هستند.
در این دوره، آموزش تئوری کاتا، آزمون کتبی کاتا، آموزش شی تی کاتا شیتوریو، آموزش شی تی کاتا گوجوریو، آموزش شی تی کاتا شوتوکان با حضور داوران آقا و خانم شرکت کننده از استان‌های مختلف توسط اساتید مرتبط صورت می‌گیرد.
داوران کاتای قمی در حالی در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند که در سال‌های اخیر کاتا قمی در مقایسه با کومیته چندان در کشور مطرح نبوده است و در عوض کاراته کاهای قمی در رشته کومیته موفقیت‌ها و عناوین متعددی را کسب کرده اند.
کاراته قم در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور و همچنین میادین مهم برون مرزی هنوز نتوانسته است در رشته کاتا عنوانی را کسب کند اما در بخش کومیته چهره‌های درخشانی نظیر محمد شایگان، امیر مهدی زاده، سیدمهدی موسوی، علی نجفی و مهدی عافیتی توانسته اند موفقیت‌های چشمگیری در مسابقات جهانی و آسیایی به ارمغان بیاورند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول