اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سایپا:

اجرای فنی سایپای گهرباران در مازندران کامل شد/ سالانه 150 هزار خوردو در سایپای گهرباران تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره سایپا از کامل بودن اجرای طرح سایپای گهراران در مازندران به لحاظ فنی خبر داد و گفت: آماده اجرای جاده‌های داخلی و سالن مونتاژ این کارخانه هستیم.

اجرای فنی سایپای گهرباران در مازندران کامل شد/ سالانه 150 هزار خوردو در سایپای گهرباران تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلسه ماهانه بررسی ساخت کارخانه سایپا در منطقه گهرباران شهرستان تازه‌ تاسیس میاندورد شب گذشته با حضور عضو عیئت مدیره گروه خودردسازی سایپا و با ریاست استاندار مازندران در سالن شماره دو استانداری مازندران برگزار شد.
در این نشست یوسف‌نژاد و شجاعی نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، هاشمی معاون عمرانی، بابایی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران، نوبخت مدیرکل منابع طبیعی، اسماعیلی مدیرکل دفتر اقتصادی، فرماندار میاندرود و هاشم‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران حضور داشتند. 
روح‌الله صمدی مله عضو هیئت مدیره سایپا در این نشست با اعلام اینکه گروه سایپا در تمام استان‌های کشور فعال می‌شود، گفت: برای کارخانه سایپای گهرباران رویه تسریع و اصلاح را در پیش گرفت.
وی درباره زمین اختصاص یافته به مسکن مهر که قرار است در این مکان کارخانه سایپا مستقر شود، تصریح کرد: این زمین از طرح مسکن مهر خارج شده است.
صمدی با اعلام اینکه تمام استعلام‌های کارخانه گرفته شده، گفت: استعلام دوباره زمان بر است و نباید این مسئله مطالبه شود.
وی با تاکید بر اینکه چند طرح خودرو سازی در کشور از جمله در خمین و کاشان در مرحله اجرا و بهره‌برداری است، بیان داشت: براساس تفاهم‌نامه استقرار امکانات زیربنایی با مدیران ارشد هر استان است. 
 
* میزان سرمایه‌گذاری در سایپای گهرباران بیش از 300 میلیارد تومان
عضو هیئت مدیره سایپا با اعلام اینکه این مجتمع صنعتی 90 لیتر در ثانیه آب می‌خواهد، خاطرنشان کرد: تامین آب صنعتی با شرکت آب منطقه‌ای است.
وی میزان سرمایه‌گذاری در سایپای گهرباران را بیش از 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باید تمام جوانب سرمایه‌گذاری و استقرار امکانات زیربنایی در این طرح بزرگ صنعتی دیده شود.
صمدی با اشاره به اینکه با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه روزانه 200 تریلی در منطقه رفت و آمد می‌کند، خواستار ساخت پل‌های مورد نیاز مرکز استان تا محل کارخانه سایپای گهرباران شدند. 
  
* سالانه باید 150 هزار خودرو در سایپای گهرباران تولید شود
وی با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه برای طرح تولید مونتاژ بدنه الزامی است، گفت: ظرف سه سال پس از بهره‌برداری این کارخانه سالانه باید 150 هزار خودرو در سایپای گهرباران تولید شود.
عضو هیئت مدیره سایپا از کامل بودن اجرای این طرح به لحاظ فنی خبر داد و ابراز داشت: آماده اجرای جاده‌های داخلی و سالن مونتاژ هستیم. 
 
* در حال حاضر 60 هکتار زمین به شرکت سایپا تحویل داده می‌شود
استاندار مازندران نیز در این نشست با اعلام اینکه در حال حاضر 60 هکتار زمین به شرکت سایپا تحویل داده می‌شود، گفت: تا کمتر از دو هفته آینده سند بقیه زمین‌ها نیز به سرمایه‌گذار تحویل داده می‌شود.
سیدعلی اکبرطاهایی با تاکید بر اینکه اسناد این زمین نباید در اجرای کار خللی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: اداره کل ثبت اسناد مازندران و شهرستان ساری در اجرای این کار تسریع کنند.
وی درباره مجوز استقرار امکانات برق برای این کارخانه تسریع کرد: مجوز استقرار تیر برق در منطقه و محل استقرار کارخانه گرفته شده است.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه نوع مصرف آب صنعتی با آب شرب فرق دارد، بیان داشت: در تلاش هستیم این نیاز نیز در اسرع وقت برطرف شود.
طاهایی با اشاره به اینکه کارخانه سایپا باید در منطقه گهرباران میاندرود اجرایی شود از حل مشکل مقدماتی برای اجرای این طرح بزرگ صنعتی براساس مصوبه دولت خبر داد.
این مسئول با اعلام اینکه هزینه تامین آب این پروژه استانداری تقبل می‌کند، از آمادگی تامین برق مورد نیاز این منطقه صنعتی خبر داد. 
 
* قول دولت در استقرار کارخانه سایپای گهرباران پیگیری می‌شود
وی با اشاره به اینکه قول دولت در استقرار کارخانه سایپا در گهرباران به صورت هفتگی و ماهانه پیگیری می‌شود، گفت: ستاد پیگیری اجرای طرح سایپای گهرباران هفتگی با ریاست معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران و مدیرکل دفتر حوزه اقتصادی و ماهانه با ریاست استاندار برگزار می‌شود.
به گزارش فارس؛ علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود نیز در این نشست از ساخت کارخانه سایپای گهرباران به عنوان اصلی‌ترین موضوع مازندران یاد کرد و گفت: با تدبیر درون سازمانی باید تمام امکانات زیربنایی در کمترین زمان ممکن در منطقه مورد نظر استقرار یابد.
سید رمضان شجاعی دیگر نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار توجه ویژه استاندار به پروژه عمرانی ساری از جمله پالایشگاه و کارخانه خودرو سازی سایپا شد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول