اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

تغییر ائمه جمعه برای افزایش پویایی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه تغییر ائمه جمعه برای افزایش پویایی است، گفت: امامت جمعه مردمی و از مردم بوده و همواره پشتیبان و طالب حق آنهاست.

تغییر ائمه جمعه برای افزایش پویایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه بهبهان که در تالار آفاق این شهرستان برگزار شد در خصوص فلسفه تغییر و جا به جایی ائمه جمعه اظهار داشت: این جابه جایی‌ها در اوایل انقلاب مرسوم نبود اما با تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور این موضوع صورت می‌گیرد.
وی افزود: این تصمیم پس از بررسی موضوع و بیان این نکته گرفته شد که ماندن یک امام جمعه به مدت 5 یا 7 سال در یک شهر ممکن است باعث عدم تحرک در آن شهر شده و به همین خاطر و به منظور ایجاد تحرک بیشتر، حکم امامت جمعه برای 3 سال صادر شده و پس از آن تمدید و یا تعویض می‌شود.
آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه سن امام جمعه باید زیر 60 سال بوده و انتخاب ائمه جمعه بهبهان از شهرهای دیگر با وجود اینکه خود دارالعلما بوده نیز به همین خاطر است اظهار داشت: کار ائمه جمعه کار بسیار سخت و مشقت باری لذا انرژی و توان مضاعفی را می‌طلبد.
وی خاطرنشان کرد: امام جمعه تنها مختص شهر نبوده و علاوه بر حضور در صحنه‌های مختلف و در میان اداره‌ها، دانشگاه‌ها و مراسم مختلف، باید به روستاها و مناطق مختلف شهرستان رفته و به بررسی و حل مشکلات آنها بپردازد.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه در خصوص ارتباط  امام جمعه با دیگر دستگاه‌ها اذعان داشت: ارتباط و سخن امامت جمعه با دیگر ادارات و دستگاه‌های شهرستان باید ناصحانه و برای تقویت آنها باشد.
وی خاطرنشان کرد: امام جمعه باید مردمی و با مردم و به عنوان نماینده همه اقشار جامعه چه قوی و ضعیف بوده و به دور از هرگونه جانبداری به دنبال حق آنان باشد.
آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: سیاست ائمه جمعه در زمان انقلاب و جنگ، مردمی و پیشتاز آنها در همه صحنه‌ها بوده و اگر اختلافی نیز میان مردم و دولت به وجود آید در گروه مردم بوده و از این رو همواره مورد احترام آنها هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول