اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

دانشمندان در برابر علم امام باقر زانو می‌زدند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره مقام علمی امام محمد‌باقر(ع) گفت: دانشمندان دارای مقام اجتهاد در برابر این امام همام زانو می‌زدند و به علم‌آموزی می‌پرداختند.

دانشمندان در برابر علم امام باقر زانو می‌زدند
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام محمد‌باقر(ع) اظهار کرد: فضای باز سیاسی در دوران امام محمد‌باقر(ع) ایجاد شد و این امام همام توانست حلقه‌های درسی در سطوح بالا را برگزار کند.
وی خاطرنشان کرد: پیشوای پنجم شیعیان احتجاجاتی با علما و دانشمندان داشت و مناظرات و مباحثات را چنان مدیریت می‌کرد که همه دشمنان در برابر وی به تواضع وادار می‌شدند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: دانشمندان دارای اجتهاد در برابر امام باقر(ع) مانند کودکی زانو می‌زدند تا از علم وی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه زیربنای دانشگاه امام صادق(ع) در مدینه از سوی امام باقر(ع) بنیان گذاشته شد، گفت: کاخ‌های علوم انبیا را که امام صادق(ع) از آن سفره‌ها پهن کرد از علمی است که خداوند به ائمه عطا کرده است.
نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: حدیث‌های فراوانی از پیشوای پنجم شیعیان نقل شده به طوریکه ده‌ها کتاب‌ از کلام پرمغز این امام بزرگوار تدوین کرد‌ه‌اند.
وی با بیان اینکه علم امام با علم بشر تفاوت دارد، عنوان کرد: علم امام متصل به علم خدای سبحان است و با استفاده از تعلیم‌الله هر چه را بخواهد عالم می‌شود و هر کسی نمی‌تواند این قضیه را درک کند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر دقت در مسئله شناخت پیشوای پنجم شیعیان گفت: مناظرات، دانش، نهضت علمی و احادیث امام محمدباقر(ع) محل تامل و بحث است.
وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) به مبارزات آشکار و نهان می‌پرداختند، گفت: امام محمد‌باقر(ع) در دو جبهه آگاهی مردم و مبارزه علنی به فعالیت پرداخت.
نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: اگر مردم آگاه شوند خود در برابر ظلم و بیداد قیام می‌کنند و امام محمد‌باقر(ع) برای دستیابی به این هدف غلامان و کنیزان را می‌خریدند و آموزش می‌دادند و سپس آزاد می‌کردند تا نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول