اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به منظور توسعه شبکه فاضلاب شهری انجام شد؛

اخذ تسهیلات 70 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای قم از اخذ تسهیلات 70 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی برای توسعه شبکه فاضلاب شهری قم خبر داد.

اخذ تسهیلات 70 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالحمید توکلی‌بینا در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه انتقال فاضلاب شهری از منطقه نیروگاه به تصفیه‌خانه شماره ۲ که ظهر امروز در ساختمان مرکزی سازمان آبفای قم برگزار شد، اقلیم شهر مقدس قم را یک اقلیم کویری خواند و گفت: شهر قم با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر یک کلانشهر است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق شهری است.
وی با اشاره به افزایش روزافزون مصرف آب در شهر مقدس قم و ضرورت مطالعه در مورد سیستم دفع فاضلاب شهری اظهار داشت: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه سهم استان قم از پوشش شبکه فاضلاب شهری باید به میزان 30 درصد می‌رسید که به دلیل کم بودن میزان سرمایه‌گذاری در این بخش، موفق به تحقق این هدف نشدیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در ادامه با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای طرح بزرگ شبکه انتقال فاضلاب از منطقه نیروگاه به تصفیه‌خانه شماره دو از سال گذشته آغاز شده است، اعلام کرد: با هماهنگی‌های ایجاد شده توانستیم پس از پنج سال از تسهیلات 70 میلیون یوروی بانک توسعه اسلامی بهره‌مند شویم و عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنیم.
وی میزان بهره‌مندی شهروندان قمی از شبکه جامع دفع فاضلاب شهری را در پایان پروژه‌های در دست اقدام 47 درصد دانست و افزود: 97 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری، 5/12 کیلومتر خط اصلی انتقال فاضلاب شهری از منطقه نیروگاه و تاسیس یک تصفیه‌خانه با ظرفیت 250 هزار نفر تنها بخشی از پروژه‌های در دست اقدام است.
توکلی‌بینا در ادامه با بیان اینکه منطقه شمالی شهر مقدس قم به 35 بخش تقسیم شده است، اعلام کرد: هفت بخش از 35 بخش موجود به بانک توسعه اسلامی معرفی شده‌اند تا بتوانیم با صرف اعتبارات این بانک، شبکه انتقال فاضلاب شهری بخشی از شمال شهر را برپا کنیم.
وی مدت زمان اجرایی شدن پروژه‌ها را 30 ماه خواند و ادامه داد: پس از 30 ماه توانایی بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و شبکه انتقال فاضلاب شهری را خواهیم داشت که تا پایان سال 1415 می‌تواند شبکه انتقال فاضلاب شهری شهر مقدس قم را بر عهده داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در سال 1415 جمعیت قم به بیش از 1.5 میلیون نفر خواهد رسید، گفت: پروژه‌های در دست اقدام برای پشتیبانی از فاضلاب یک میلیون و 350 هزار نفر است و ظرفیت شبکه انتقال فاضلاب فعلی شهر قم به بیش از 250 هزار نفر می‌رسد که در مجموع توانایی پشتیبانی از جمعیت مردم قم در سال 1415 را نیز داراست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول