اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره برنامه‌ریزی و نظارت معاونت بین‌الملل حوزه علمیه خبر داد:

بازدید اساتید حوزه علمیه قم از مراکز علمی و مذهبی روسیه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره برنامه‌ریزی و نظارت معاونت بین‌الملل حوزه علمیه گفت: اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در سفر به روسیه از مراکز علمی و مذهبی این کشور بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های آنها آشنا شدند.

بازدید اساتید حوزه علمیه قم از مراکز علمی و مذهبی روسیه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ابوالحسن احمدی در نشست خبری اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم که به منظور ارائه گزارش دست‌آوردهای سفر علمی هیئت اعزامی حوزه علمیه به روسیه پیش از ظهر امروز در محل انجمن‌های علمی حوزه علمیه برگزار شد اظهار کرد: معاونت بین‌الملل حوزه از یک سال و نیم پیش تشکیل شده و رسالت آن انتقال مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) به سراسر جهان است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در این میان نیازسنجی و امکان‌سنجی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی است و از سوی دیگر باید رویکردی بین‌المللی برای آمادگی این کار را فراهم ساخت.
رئیس اداره برنامه‌ریزی و نظارت معاونت بین‌الملل حوزه علمیه با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های پراکنده‌ای در این زمینه صورت گرفته گفت: افرادی که دارای توانمندی هستند باید نگاهی بین‌المللی به این مسائل داشته باشند و با برنامه‌ریزی صحیح به ارائه فرصت‌های مطالعاتی برای متخصصان حوزوی به منظور افزایش تخصص آنها اقدام کرد.
وی با اشاره به اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد افزود: استقرار مبلغان توانمند در عرصه‌های تبلیغ بین‌المللی به مناسبت‌های مختلف و ایجاد بورسیه‌های تحصیلی از جمله این فعالیت‌هاست اما یکی از عناوین که تاکنون به مرحله اجرا درآمده، سفرهایی است که اساتید حوزه علمیه به خارج از کشور داشته‌اند و در این زمینه هیئت‌هایی به لبنان، سوریه، گرجستان، سریلانکا، ترکیه و روسیه اعزام شده‌اند.
سرپرست هیئت اعزامی حوزه علمیه به روسیه خاطرنشان کرد: هدف از انجام این سفرها این است که اساتید سطوح بالای حوزه علمیه که دارای قدرت تاثیرگذاری بالایی نیز هستند بتوانند در گستره وسیع‌ترین به عنوان نمایندگان حوزه به نقش‌آفرینی بپردازند ضمن اینکه زمینه انعکاس واقعیات به مراکز تصمیم‌ساز حوزه و مراجع تقلید نیز فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به حضور شش روزه این هیئت در سفر به روسیه گفت: اعضای هیئت چهار روز در مسکو و دو روز در شهر تاریخی سن‌پطرزبورگ اقامت داشتند و در طول این مدت با مراکز مختلف علمی این کشور آشنا شدند.
احمدی به بازدید اساتید حاضر در این هیئت از انستیتو دانشگاه مالی روسیه اشاره کرد و افزود: دیدار از دانشگاه علوم اسلامی مسکو و نیز کتابخانه دولتی روسیه از دیگر برنامه‌های هیئت اعزامی به روسیه بود ضمن اینکه کلیساهای اسحاق و مرکزی سن‌پطرزبورگ نیز مورد بازدید قرار گرفت.
وی ابراز کرد: اساتید حاضر در این سفر علاوه بر برنامه‌های مزبور به بازدید شهر «سرگئی‌ پاساد» که مرکز ارتدوکس‌های جهان است رفته و از نزدیک با برنامه‌ها و مراسم مذهبی کلیسای این شهر آشنا شدند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول