اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران:

حوزه علمیه جامع مازندران 60 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران گفت: 10 حوزه علمیه‌ای که هم اکنون در استان فعال هستند بناهای قدیمی و بیش از 50 سال قدمت دارند که برخی باید بازسازی و نوسازی شوند.

حوزه علمیه جامع مازندران 60 درصد پیشرفت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری ظهر امروز در حاشیه بازدید نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران از پروژه در حال ساخت مدرسه علمیه در مرکز مازندران در جمع خبرنگاران درباره روند اجرایی پروژه در حال احداث مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با بیان اینکه ساخت این بنا به طور رسمی از سال 81 در مرکز مازندران شروع شده، بیان داشت: مساحت پروژه مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری در 3 هزار متر مربع، بنای آن در 7 هزار و 876 متر در چهار بلوک و نیز در محوطه‌ یک‌هزار و 88 متری در حال احداث است.
وی افزود: بنای مدرسه علمیه در چهار بلوک و هر بلوک دارای چهار طبقه مسقف است که شامل 77 واحد حجره، هشت مدرس، سایت کامپیوتری، آشپزخانه، سلف سرویس، سالن غذاخوری طلاب و تشریفات، سالن ورزشی، کتابخانه، بهداری، آمفی تئاتر، نمازخانه و پارکینگ تعبیه شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران با اشاره به اینکه مساحت فضای آموزشی مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری 2 هزار و 190 متر مربع دیده شده است، تصریح کرد: مساحت فضای تحقیقاتی 67 متر، فرهنگی 660 متر، اداری 456 متر، خدمات بیش از 390 متر، ورزشی 108 متر، عمومی 810 و سایر فضاها 3 هزار و 193 متر دیده شده است.
وی یادآور شد: مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری به عنوان حوزه علمیه جامع در مرکز مازندران طراحی شد و دارای سالن آمفی تئاتر حوزوی و کتابخانه دیجیتالی و رسمی است.
طاهری با بیان اینکه فضای فرهنگی مدرسه علمیه بسیار گسترده ترسیم شده، خاطرنشان کرد: در این مدرسه دینی، برای 200 طلبه خوابگاه پیش‌بینی شد.
این مسئول هزینه صرف شده برای این پروژه عمرانی را بیش از 3 میلیارد تومان ارزیابی کرد و گفت: قالب بودجه‌های این پروژه فرهنگی مذهبی از سوی خیران، دفتر نمایندگی ولی فقیه، کمک‌های حوزه علمیه قم و نیز از اعتبارات فرهنگی دو سفر هیئت دولت به مازندران اختصاص یافت.
این مقام مسئول پیشرفت فیزیکی پروژه مدرسه علمیه امام علی (ع) مرکز مازندران را 60 درصد اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به کمبود اعتباری که مواجه هستیم پیش‌بینی می‌شود با تزریق اعتبار تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.
طاهری با بیان اینکه در هر استان یک حوزه علمیه تاسیس شده، ابراز داشت: مازندران دارای 25 مدرسه علمیه دایر و 10 مدرسه در حال تاسیس برای بخش برادران است و برای بخش خواهران 15 مدرسه فعال و پنج مدرسه در حال ساخت در استان داریم.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری حدود 2 هزار و 400 طلبه در مازندران مشغول تحصیل، 200 استاد حکم‌دار در حال تدریس هستند که با آغاز به کار مدرسه جدید استان، به این تعداد افزوده می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران اذعان داشت: 10 حوزه علمیه‌ای که هم اکنون در استان فعال هستند بناهای قدیمی و بیش از 50 سال قدمت دارند که برخی باید بازسازی و نوسازی شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول