اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفتمین روز حادثه‌خیز نایین؛

حوادث رانندگی نایین پایانی ندارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: در هفته جاری تعداد هشت فقره تصادف دل‌خراش و حادثه‌ساز در سطح شهرستان نایین اتفاق افتاد که در این حوادث ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند.

حوادث رانندگی نایین پایانی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، سرهنگ محمد علی یوسلیانی صبح امروز در محل نجات یک کشنده حامل گاز مایع در گذرگاه فرار جاده، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یک کشنده دانگ فنگ حامل گاز مایع ال.پی.جی که از اصفهان عازم دامغان بود بر اثر نقص فنی در سیستم ترمز کنترل وسیله را از دست داد و با سرعت زیاد به سمت ورودی شهر در حرکت بوده است.
وی ادامه داد: با مهارت راننده ۴۰ساله، این کشنده به سمت گذرگاه‌های فرار هدایت شده و پس از طی مسافت طولانی در بیابان متوقف شده که علاوه بر حفظ جان راننده، از یک حادثه تلخ و ناگوار در ورودی شهر جلوگیری به عمل آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین با اشاره به اینکه در هفته گذشته یک دستگاه هوو نیز با استفاده از این گذرگاه‌های فرار نجات یافته بود، تصریح کرد: در چند روز اخیر شاهد حوادثی بودیم که اگر این کشنده‌ها به سمت شهر رها می‌شدند و از گذرگاه‌های فرار استفاده نمی‌کردند، حوادث بسیار ناگوارتر و دلخراش‌تری ایجاد می‌شد که با تدابیری که اندیشیده شده بود و تجارب رانندگان از بروز حوادث دلخراش جلوگیری به عمل آمد.
وی با اشاره به حوادث ناگوار هفته اخیر گفت: در هفته جاری تعداد هشت فقره تصادف دلخراش و حادثه‌ساز در سطح شهرستان اتفاق افتاد که در این حوادث به 10دستگاه خودرو آسیب وارد شد، پنج نفر از هم‌وطنان فوت و شش نفر نیز مجروح شدند.
یوسلیانی ادامه داد: منحرف شدن خودرو پراید، واژگونی خودرو لوگان حامل اساتید دانشگاه، واژگونی دو کشنده هوو، برخورد سه تریلر با یکدیگر و آتش‌سوزی شدید، منحرف شدن خودرو هوو، تصادف ولوو، واژگونی وانت پیکان و منحرف شدن خودرو دانگ فنگ از جمله تصادفات این هفته بوده است.
وی افزود: در تصادفات اخیر اگرچه وسیله نقلیه، انسان و راه دخیل است اما در اکثر تصادفات اخیر اتفاق افتاده در محورهای مواصلاتی نایین، اشتباه و خطای راننده دخیل بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین تصریح کرد: در این محور اگر چه شیب شش درصد از گردنه به ورودی شهر نایین وجود دارد اما با این وجود تمهیدات لازم در راستای پیشگیری از تصادفات و جلوگیری از حوادث ناگوار اندیشیده شده که نمونه آن احداث گذرگاه فرار در چند نقطه در محور ورودی نایین بوده است.
وی افزود: این گذرگاه‌های فرار به این منظور احداث شده که اگر در سیستم ترمز خودرو سنگین نقصی ایجاد شد و کشنده قابل کنترل نبود، با توجه به شیب ملایم جاده، خودرو وارد شهر نشده و بتواند از این گذرگاه‌های فرار استفاده کرده و علاوه بر نجات جان خود از حوادث ناگوار در داخل شهر جلوگیری شود.
یوسلیانی تصریح کرد: نکته مهم این است که با توجه به آمار بالای خطا و اشتباه رانندگان، می‌طلبد که برای پیشگیری از حوادث ناگوار بعدی، تغییر در رفتار رانندگان ایجاد شود و در شیب ملایم جاده‌ها، رانندگان بتوانند وسیله را کنترل کرده و در اختیار خود داشته باشند.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات رانندگان، بحث خواب آلودگی است که در حادثه اخیر نیز حادثه آتش‌سوزی در وسیله نقلیه رخ داد و یکی از هم‌وطنان جان خود را در این حادثه از دست داد.
یوسلیانی با اشاره به کمبودهای شهرستان در بحث امداد و نجات گفت: یک سری امکانات کم است و نواقصی داریم که از آن جمله می‌توان به کمبود و نبود ست امداد و نجات و دور بودن مسافت دستگاه‌های اطفای حریق به مراکز حادثه‌خیز است که مسافت طولانی سبب می‌شود بر میزان خسارت انسانی و مادی افزوده شود.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان نایین در ارتباط با گذرگاه‌های فرار ایجاد شده، تصریح کرد: در این مسیر سه مورد گذرگاه فرار به فواصل پنج کیلومتر احداث شده و یک مورد حوضچه شن ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این سه گذرگاه فرار در نیمه دوم سال ۸۸ از فاصله ۲۰ کیلومتری و با فواصل پنج کیلومتر از یکدیگر در سمت راست جاده احداث شده که در بین مسیر نیز یک حوضچه شن در ابتدای سال جاری در سمت چپ این مسیر ایجاد شده است.
رئیس اداره راه و ترابری نایین نیز در ادامه با اشاره به اینکه حوضچه شن ایجاد شده دارای عرض ۱۵ متر، طول ۲۰۰ متر و عمق 1.5 متر است، گفت: در مجموع برای ایجاد سه گذرگاه فرار و یک حوضچه شن حدود ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده و همچنین حدود ۴۰۰ میلیون ریال دیگر نیز برای ایجاد ۱۵ کیلومتر شیب شیروانی کنار این جاده هزینه شده است.
وی افزود: با توجه به کمبودهای شهرستان به برخی امکانات امدادی باید گفت که این حوادث، نیاز این شهرستان را به برخی امکانات امدادی از قبیل ماشین آتش نشانی و ست نجات را در محدوده شهرستان بیش از پیش نشان می‌دهد که امیدواریم با همکاری ستاد بحران استان برخی از کمبودهای ضروری شهرستان نایین برطرف شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول