اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن علوم پرتونگاری گیلان خبر داد:

فعالیت 63 کلینیک رادیولوژی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن علوم پرتونگاری گیلان از فعالیت 63 کلینیک رادیولوژی و چهار مرکز مجهز تصویربرداری در این استان خبر داد.

فعالیت 63 کلینیک رادیولوژی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین دولتی ظهر امروز در مراسم روز جهانی رادیولوژی در سالن اجتماعات بیمارستان رازی این شهر با تبریک روز جهانی رادیولوژی به پرتوکاران استان، اظهار داشت: پرتوکاران با به خطر انداختن سلامتی خود درصدد کمک به تشخیص و درمان بیماری همنوعان خود هستند.
وی با اشاره به فعالیت انجمن علوم پرتونگاری گیلان اذعان داشت: این انجمن علمی و صنفی از آبان سال گذشته در بیمارستان دکتر حشمت رشت تشکیل شد و پس از انتخابات و مشخص شدن اعضای هیئت مدیره از 21 تیر امسال با اخذ مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت کوتاه اقدام‌های مهمی را انجام داده است.
این مسئول مهم‌ترین اهداف تشکیل این انجمن را ارتقای سطح علمی پرسنل پرتوکار، دفاع از حقوق قانونی پرتوکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای به‌روز کردن اطلاعات پرتوکاران با توجه به پیشرفت تکنولوژی دنیا و کسب مهارت لازم برای کمک در تشخیص و درمان بیماری نیازمندان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این انجمن دارای بیش از 160 عضو است، خاطرنشان کرد: در انجمن مذکور سه نفر کارشناس ارشد، 62 نفر کارشناس، 90 نفر کاردان، شش نفر تکنسین قدیم و دو نفر رادیوتراپی فعالیت دارند.
دولتی با اشاره به اینکه 22 بیمارستان دولتی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: شش بیمارستان خصوصی، چهار مرکز تصویربرداری مجهز، 63 کلینیک رادیولوژی، پنج مرکز سی‌تی‌اسکن دولتی و سه مرکز خصوصی در گیلان فعالیت می‌کنند.
وی فعالیت انجمن علوم پرتونگاری گیلان را مستقل و با نظارت وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی برای نگهداری دستگاه‌های پرتونگاری و حفظ بیت‌المال و جلوگیری از خروج ارز به خارج کشور جزو اهداف مهم این انجمن است.
رئیس انجمن علوم پرتونگاری گیلان فراهم کردن امکانات رفاهی و گردشگری برای پرسنل پرتوکار و خانواده‌های آنها  با همکاری اداره امور رفاهی دانشگاه و تورهای گردشگری را از دیگر برنامه‌های انجمن برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع‌های عمومی برای پرتوکاران و تبادل نظر و اخذ تصمیمات با آرای حداکثری مجمع و تلاش برای تحقق آن و فراهم کردن ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با اعضای و همکاران در سطح استان از طرق مجمع عمومی و تعیین نماینده در هر مرکز جزو برنامه‌های این انجمن است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول