اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

دانایی، محور قدرت جهان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: امروز توانایی، قدرت و اقتدار در دانایی است و هر ملتی که دانایی بیشتری داشته باشد قوی‌تر خواهد بود.

دانایی، محور قدرت جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدتقی علوی پیش از ظهر امروز در همایش یاران ولایت بسیج دانشجویی سازمان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی که با حضور مسئولان بسیجی کشور و استان همراه بود خواستار ایفای نقش دانشگاهیان در عرصه علمی کشور شد.
وی گفت: در سال‌های قبل از انقلاب میزان وابستگی به غرب بسیار گسترده بود و اساتید و دانشگاهیان نیز وابستگی فراوانی به آنان داشتند.
رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: دانشگاهیان با عدم اعتماد به نفس قدرت رشد و ایستادگی در برابر غرب را نداشتند و این وابستگی در بخش‌های مختلف علمی تسری داشت.
وی تاکید کرد: در سال‌های قبل از انقلاب قدرت تربیت یک پزشک را نیز نداشتیم اما امروز این عرصه علمی به صورت گسترده فراهم شده است.
علوی یادآور شد: امروز توانایی، قدرت و اقتدار در دانایی است و هر ملتی که دانایی بیشتری داشته باشد قوی‌تر خواهد بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: امروز دانشگاهیان در عرصه دانایی و توسعه علم و دانش رسالتی مهم بر عهده دارند و خوشبختانه در  عرصه‌های علوم نیز رشد خوبی داشته‌ایم.
وی با انتقاد از آپارتاید علمی غرب گفت: با وجود  این آپارتاید دانشگاهیان و دانشمندان توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی کسب کنند.
رئیس دانشگاه تبریز گفت: امیدواریم دانشگاهیان نقش خود را در عرصه تحقق چشم‌انداز  20 ساله کشور در حوزه علمی ایفا کنند.
در این همایش که با حضور هزار و 500 نفر از بسیجیان دانشجویی دانشگاه‌های استان همراه بود، برنامه‌های آموزشی فرهنگی برگزار شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول