اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز خبر داد:

راه‌اندازی دانشکده تربیت‌بدنی در دانشگاه تبریز

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشکده تربیت بدنی در این دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد، گفت: اقدامات کار برای احداث این دانشکده فراهم شده است.

راه‌اندازی دانشکده تربیت‌بدنی در دانشگاه تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدتقی علوی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی علم و کاراته در دانشگاه تبریز، با اشاره به ظرفیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه در عرصه­های مختلف اظهار داشت: این دانشگاه بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه کشور است که در سال 1326 با تاسیس دو رشته طب و ادبیات فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز کرد که هم اکنون در 86 رشته در مقطع دکتری و 137 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و در همه رشته‌های عمده تحصیلی دانشجو تربیت می‌کند.

وجود 600 هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه تبریز
وی وجود 600 نفر هیئت علمی تمام وقت، عضویت به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی عضو اتحادیه اجرایی دانشگاه‌های جهان (IAU) را از دیگر ظرفیت‌های‌های این دانشگاه ذکر کرد و گفت: از این تعداد عضو هیات علمی 65 نفر با رتبه استادی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.
علوی دانشگاه تبریز را مشهدالشهدای دانشگاه­های کشور خواند و افزود: این افتخار به خاطر شهادت 22 تن از دانشجویان دانشکده فنی این دانشگاه که در حال پشتیبانی برای رزمندگان اسلام  بودند، به دست آمده است.
وی شکوه و عظمت کشورمان را در عرصه های مختلف در سایه از جان گذشتگی، فداکاری و خون شهدا دانست و گفت: اگر کشورمان امروزه در دنیا و منطقه به کشوری امن تبدیل شده به برکت خون این شهدا به دست آمده است.
علوی ادامه داد: ملت ایران دیروز در جبهه جنگ و امروز در جبهه تولید علم قرار گرفته اند که باید دانشگاهیان در عرصه تولید علم با توجه به نیاز جامعه گام های موثری بردارند.
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه امروزه توانایی در دانایی است، تصریح کرد: امروزه استقلال کشورها به میزان تولید علم و فناوری با توجه به نیاز جامعه است که هر کشوری که تولید علم زیادی داشته باشد آن کشور و ملت قدرتمندتر است.
وی افزود: تولید علم و فناوری باید با توجه به گفتمان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه­ها صورت بگیرد و اساتید دانشگاه‌ها در این خصوص مسئولیت بزرگی بر دوش دارند که با همدلی و تلاش می­توان در این راستا گام‌های اساسی برداشت.
  
مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های وزارت علوم
علوی یکی از دغدغه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را توجه ویژه دانشگاه­ها به مسائل فرهنگی ذکر کرد و افزود: دانشگاه­ها باید در کنار آموزش و پژوهش به مسایل فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز توجه داشته باشند که به شکر خداوند و کمک مسئولان دانشگاه برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان در این دانشگاه کارهای خوبی صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه تبریز در ادامه تبریز را شهر اولین­ها خواند و گفت: در این شهر اولین روزنامه، اولین چاپخانه، تاسیس اولین مدرسه کرولال­ها، اولین مدرسه به سبک نوین و ... تاسیس شده است که برگزاری این همایش به این عظمت نیز یکی از این اولین بوده است که امیدواریم ثمرات آن برای سایر دانشگاه­ها و به خصوص برای توسعه ورزش کشورمان سودمند و مفید بوده باشد.
علوی امکانات ورزشی این دانشگاه را برای توسعه ورزش کشورمان بی­نظیر خواند و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های این دانشگاه در خصوص ورزش در آینده نزدیک دانشکده تربیت بدنی در این دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد که در این راستا مقدمات کار برای احداث  این دانشکده فراهم شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول