اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

اختصاص 100 میلیون تومان به مرکز استعدادهای درخشان خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 100 میلیون تومان در سال تحصیلی جاری به دو مرکز استعدادهای درخشان هاشمی‌نژاد و فرزانگان استان اختصاص یافت.

اختصاص 100 میلیون تومان به مرکز استعدادهای درخشان خراسان‌رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان صبح امروز در نشست مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با مدال‌آوران المپیادها و نانو تکنولوژی استان، دو مرکز استعدادهای درخشان دخترانه فرزانگان یک و پسرانه هاشمی‌نژاد یک را به عنوان مراکز اصلی شناسایی و پرورش نخبگان در استان نام برد و اظهار داشت: اعتباری به مبلغ 100 میلیون تومان برای سال تحصیلی 91-90 تنها برای پشتیبانی ‌دانش‌آموزانی که در المپیادهای حضور دارند، برای این دو مرکز اختصاص می‌یابد.
وی از اجازه استفاده دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیادها از تمام آزمایشگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: از محل اعتبارات و تعهداتی که آموزش و پرورش در مشهد دارد با اولویت آزمایشگاهی را در مجتمع هاشمی‌نژاد احداث می‌کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به نگاه مثبت وزیر آموزش و پرورش به شناسایی و رشد دانش‌آموزان نخبه و المپیادی در استان، خاطرنشان کرد: از وزیر اجازه گرفته‌ام تا در تجهیز مدارس سمپاد استان تا حد نیاز آنها اقدام کنیم.
وی به اقدامات صورت گرفته از سال گذشته برای کمک به دانش‌آموزان نخبه و المپیادی استان اشاره و تصریح کرد: از مجموع دانش‌آموزان استان تنها پنج درصد هستند که در دبیرستان‌های نمونه، شاهد و استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند با افزایش ظرفیت بنا داریم تا نخبگان بیشتری از امکانات این مدارس استفاده کنند.
فخریان استعدادها را در سطح استان پراکنده دانست و افزود: در بخش قرآنی با شناسایی سه قطب محروم تربت‌جام، جغتای و تایباد نخبگان آنها را شناسایی کردیم و آنان توانستند مقام‌هایی را برای استان بیاورند.
وی با مقایسه تعداد 10 هزار و 50 مدرسه استان خراسان رضوی در برابر شش هزار مدرسه استان تهران حجم فعالیت‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی را بالا دانست و بیان داشت: اگر چه تعداد مدال‌آوران المپیادی در استان از 11 نفر به 22 نفر رسیده است و در عرصه‌های قرآن و نهج البلاغه 31 نفر در کشور اول شده اند و نیز در ورزش 35 نفر درخشیده اند و این این ارقام نشان توسعه استان است اما باید خیلی بیشتر از این باشد. 
فخریان بر ارتباط مستمر دانش‌آموزان نخبه با اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تاکید کرد و افزود: هر کادری در آموزش و پرورش باید ارتباط نزدیکی با نخبگان استان داشته باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول