اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران خبر داد:

فعالیت 110 شرکت خدمات مشاوره کشاورزی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از فعالیت 110 شرکت مشاوره کشاورزی در استان خبر داد.

فعالیت 110 شرکت خدمات مشاوره کشاورزی در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، وحید کاوه ظهر امروز در جلسه هماهنگی سازمان و شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای با بیان تاریخچه و اهداف تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که بزرگ‌ترین و جامع‌ترین تشکل در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است، گفت: این سازمانی است مستقل و غیردولتی و براساس قوانین مصوب شورای اسلامی تشکیل شده و اعضای حقیقی سازمان شامل دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.
وی افزود: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران در آذر سال 1380 با هدف ارتقابخشی کمی و کیفی تولیدات کشاورزی استان در راستای آموزش بهره‌برداران و اعضا، دفاع از حقوق بهره‌برداران و اعضا و حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز بستر تولید و ایجاد اشتغال برای تحصیل کرده‌های بخش کشاورزی تشکیل شده است.
کاوه یادآور شد: این سازمان توانست تا به حال حدود 110 شرکت خدمات مشاوره‌ای تشکیل و به ثبت برساند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران همچنین تعداد اعضا پذیرفته شده در نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان را 11 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد 50 نفر دکتری، 720 نفر کارشناس ارشد و 10 هزار و 230 نفر کارشناس در رشته‌های مختلف بخش کشاورزی است که در بخش‌های تصدی‌گری بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.
وی اظهار امیدواری کرد در راستای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری مشاغل جهاد کشاورزی به بخش خصوصی و ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و نیز اشتغالزایی تحصیل‌کرده‌های بخش کشاورزی بتوانیم کوشا باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل نیز با استقبال از حضور اعضای سازمان نظام مهندسی و اعلام حمایت و همکاری همه‌جانبه با این سازمان، اظهار امیدواری کرد که مسئولان نظام مهندسی کشاورزی و شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای در راستای انجام وظایف محوله جدی‌تر عمل کرده و همکاری و هماهنگی بیشتری را با این مدیریت داشته باشند.
مرتضی امینی نیاکی اظهار داشت:‌ سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان آمل در سال 87 تشکیل شده است.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی آمل 9 شرکت خدمات مشاوره کارآفرین کشاورزی را با یک‌هزار و 255 نفر عضو به ثبت رساند و در بخش‌های تصدی‌گری بخش کشاورزی همکاری و فعالیت می‌کنند.
انتهای ‌پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول