اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حمایت از فرش دستبافت قم؛

همایش بررسی راهکارهای ایجاد برند جهانی فرش قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: در راستای حمایت از فرشبافان قمی و جلوگیری از سوء استفاده تولیدکنندگان فرش بی‌کیفیت با نام فرش قم، همایش بررسی راهکارهای ایجاد برند ملی و جهانی برای فرش قم برگزار شد.

همایش بررسی راهکارهای ایجاد برند جهانی فرش قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش بررسی راهکارهای جهانی کردن فرش دستبافت قمی ظهر امروز در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد تا راهکاری برای مقابله با فرش‌های تقلبی و بی‌کیفیت که با نام فرش قم خرید و فروش می‌شوند، پیدا شود.
هر چند صنعت قالیبافی از دیرباز بین عشایر و روستاییان قم رایج بوده است ولی سابقه قالیبافی در قم با شیوه فعلی به اواخر دهه دوم قرن بیستم میلادی یعنی حدود 80 سال قبل می‌رسد؛ یعنی زمانی که تجار کاشان دارهای قالی را به آنجا برده و کار را در مقیاسی محدود شروع کردند و هنوز 20 سالی از آن نگذشته بود که قالیبافی در قم با ابعاد تجارتی و به صورت پیشرفته و قابل ملاحظه پیش رفت این درحالی است که این صنعت به سرعت در شهر قم معمول و رایج شده و به تدریج به روستاهای اطراف گسترش یافت.
فرش قم به دلیل ریزبافت بودن و استفاده از ابریشم خالص در ترکیب آن، از جمله فرش‌های نفیس جهان است که نام و اعتباری خاص را برای خود ایجاد کرده است اما در این میان برخی از استان‌های دیگر کشور و همچنین برخی از دیگر کشورهای دنیا از این موقعیت فرش استان قم در بازارهای جهانی سوء استفاده می‌کنند و نسبت به فروش فرش‌های بی‌کیفیت خود با نام فرش قم اقدام می‌کنند که این اقدام کاهش اعتبار فرش قم در بازارهای جهانی را به دنبال داشته است.
ایجاد برند ملی و جهانی برای یک محصول کمک می‌کند تا انحصار تولید یک محصول، به مالک حقیقی خود تعلق یابد و فرد غیر مجازی نتواند نسبت به تولید آن محصول اقدام کند و در صورتی که این محصول توسط شخص دیگری تولید شد، سازمان ثبت‌کننده برند کالا پشتیبانی از کالا را برعهده می‌گیرد و از فرد متخلف به نفع صاحب برند، احقاق حق می‌کند.
ایجاد یک برند ملی و جهانی برای فرش قم کمک بسیار زیادی می‌کند تا از هرگونه سوء استفاده از نام تجاری فرش قم جلوگیری شود و اعتبار از دست رفته فرش دستبافت قم به آن باز گردد.
این همایش نیز در راستای کسب راهکاری برای ثبت برند جهانی فرش قم برگزار و طی آن تلاش شد تا راهکاری برای این موضوع کسب شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول