اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل ارشاد مازندران:-1

نقش اول فیلم بازگشت به خانه پرویز پرستویی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره فیلم بازگشت به خانه که با بازیگری نقش اول پرویز پرستویی با موضوع دفاع مقدس بوده، گفت: ارشاد مازندران در تامین بخشی از هزینه این فیلم همکاری کرده و مراحل ساخت این فیلم در استان تمام شده است.

نقش اول فیلم بازگشت به خانه پرویز پرستویی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد برگزاری جشن روز ملی مازندران اظهار داشت: در این روز برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی با موضوع پاسداشت ارزش ها، معرفی مفاخر، تجلیل از برگزیدگان علمی و فرهنگی، هنری و ورزشی استان در دستور کار قرار دارد. 
 
* آیت‌الله حسن‌زاده آملی به جشنواره روز ملی مازندران پیام می‌فرستد
وی با بیان اینکه آیت‌الله حسن‌زاده آملی نیز پیامی را به جشنواره روز ملی مازندران که 20 آبان ماه به صورت متمرکز در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار می‌شود، ارسال می‌کنند خاطرنشان کرد: همزمان با دهه ولایت نیز جشن‌های با موضوع روز مازندران که همزمان با نخستین روز ورود شیعه به این استان و شیعه شدن طبرستانی‌ها همراه است از شهرستان گلوگاه تا رامسر برگزار می‌شود.
ابراهیمی با یادآوری رونمایی از 38 کتاب ویژه مازندران اضافه کرد: این کتاب‌ها در طول یک سال تهیه و چاپ شده است و این در حالی است که در گذشته کتاب‌های در مورد فرهنگ مازندرانی به کمتر از 10 کتاب می‌رسید. 
  
* شعار جشن ملی روز مازندران با محور وحدت
وی با اعلام اینکه شعار جشن ملی روز مازندران با محور وحدت و مازندران تجلیگاه حضور علویان برپا می‌شود، گفت: برپایی نمایشگاه عکس نیز یکی از اقداماتی است که در این دهه انجام می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای برپایی جشن روز ملی مازندران همکاری دارند، عنوان کرد: در سال جاری سعی می‌شود جشن روز ملی مازندران پررنگ‌تر از سال گذشته برگزار شود. 
 
* در گذشته کمتر به معرفی مفاخر استان پرداخته شده است
این مسئول در مورد چرایی معرفی نشدن مفاخر علمی، فرهنگی و تاریخی مازندران بیان داشت: در گذشته کمتر به معرفی مفاخر استان پرداخته شده، اما در سال‌های جاری با برگزاری همایش‌های برای برگزاری چون سعیدالعلما، سلمان هراتی و مانند اینها سعی شده توجه ویژه‌ای به مفاخر شود.
ابراهیمی درباره راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های فرهنگی در زیر مجموعه ارشاد برای معرفی بزرگان این استان تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها تا زمانی که خروجی مناسب نداشته باشد ارزشمند و کارگشا نیست.
  
* هنوز دائره‌المعارف مازندران تدوین نشده است
وی در پاسخ به سئوالی در مورد برگزاری جشن ملی روز مازندران در سطح کشور نیز ابراز داشت: باید برنامه‌ریزی منسجم‌تری در این زمینه صورت گیرد و جدای از آن به اعتقاد من باید با کسب تجربه با برگزاری مراسم‌ها در سطح استان زمینه را برای برپایی چنین مراسم‌هایی در سال های آینده فراهم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه باید زمینه زیر ساخت‌های اجرایی برگزاری مراسم در سطح کلان فراهم شود، اضافه کرد: به عنوان نمونه بعد از گذشته 32 سال از انقلاب اسلامی هنوز دائره‌المعارف مازندران تدوین نشده تا معرفی کننده شناسنامه فرهنگی، اجتماعی و تاریخی استان باشد.
وی با اعلام اینکه هنوز در مازندران نمایشگاه نداریم و دستمان برای برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی بسته است، گفت: در این زمینه دغدغه زیادی وجود ندارد.
 
* اسلام با سنت‌ها مخالفتی ندارد
ابراهیمی در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه نباید در برپایی جشن ملی روز مازندران فقط به فرهنگ اسلامی توجه شود و نسبت به آیین بومی مازندران بی‌تفاوت بود، ابراز داشت: اسلام با سنت‌ها مخالفتی ندارد و مهم نحوه کاربرد و استفاده از سنت‌ها است که باید با نیازها و برداشت‌های جامعه اسلامی همگام باشد.
 
* مراحل ساخت فیلم بازگشت به خانه تمام شده است 
وی در ادامه در پاسخ به سئوالی به سرانجام رسیدن فیلم بازگشت به خانه که با تهیه کنندگی معصومی و بازیگری نقش اول آن با پرویز پرستویی با موضوع دفاع مقدس بوده است، بیان داشت: در ابتدا قرار بود این فیلم با عنوان خرس در مازندران با نگاه به دفاع مقدس کار شود که به دلیل مخالفت با این اسم به نام بازگشت به خانه تغییر یافته و ارشاد مازندران نیز در تامین بخشی از هزینه این فیلم همکاری کرده است و مراحل ساخت این فیلم در استان تمام شده است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول