اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

سیره حضرت زهرا(س) مولفه اصلی زندگی جوانان باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار گرمی گفت: در جامعه امروز نیاز اصلی جوانان ما تمسک جستن به سیره زندگی حضرت زهرا(س) و پایبندی به شئونات اخلاقی آن حضرت است.

سیره حضرت زهرا(س) مولفه اصلی زندگی جوانان باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی صبح امروز در دیدار با فعالان انجمن‌های اسلامی مدارس گرمی اظهار داشت: پایبندی دختران جامعه ما به سیره‌های اسلامی باید از دوران نوجوانی آغاز شده و در تمام عرصه‌های زندگی آنان نهادینه شود.
وی با بیان اینکه در جامعه امروز مولفه اصلی زندگی جوانان ما باید الگوی ائمه اطهار باشد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) الگویی برای تمام اعصار و تمام زندگی‌هاست که متاسفانه امروز کمتر به آن پرداخت شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه ترویج ازدواج آسان و پایدار در جامعه باید به عنوان یک فرهنگ جایگزین شود، تصریح کرد: تسهیل در ازدواج سبب می‌شود تا پایه‌های زندگی جوانان نیز با سادگی بنا نهاده شده و آسیب‌های موجود جوامع کمتر خودنمایی کند.
صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود آموزش و پرورش و انجمن‌های اسلامی مدارس را مهم‌ترین مکان‌ها برای تربیت نسلی اسلامی با الگوگیری از تربیت ائمه و بانوان اصیل اسلام اعلام کرد و افزود: باید با اعمال تغییر نگرش در والدین، فرهنگ ازدواج آسان و پایدار را از طریق تعدیل در اعمال مهریه‌های سنگین ترویج کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان گرمی در بخش دیگری از سخنان خود تربیت دینی را نیاز اصلی جوانان و نوجوانان امروز اعلام کرد و بیان داشت: امروز آنچه که در جامعه ما به عنوان خلاء احساس می‌شود نبود این نوع رفتار در جامعه است که والدین باید با حساسیت بیشتر به امر تربیت فرزندان خود همت کنند.
صحرایی تربیت را مقدم بر آموزش برشمرد و گفت: توفیق در آموزش و پرورش، دستیابی به اهداف متعالی در هدایت جامعه است و این مهم تنها با بصیرت، آگاهی و فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان زبده و فعال انجمن‌ها و تشکل‌های علمی و اسلامی دست یافتنی است.
وی جایگاه ازدواج در نظام اجتماعی و فردی را جایگاهی بسیار والا و توصیه شده از سوی ائمه و پیامبر مکرم اسلام اعلام کرد و گفت: زن و شوهر پس از ازدواج، هر یک در جایگاه خود احساس می‌کنند که باید این خانواده نوپا را حفظ کنند و از آسیب‌های احتمالی و در نهایت اضمحلال آن جلوگیری کنند که در راستای تحقق این احساس، باید با همکاری خانواده طرفین و نیز اجتماع از جمله نهادهای فرهنگی و رسانه‌های گروهی، تجارب و آموخته‌های ویژه در خصوص ارتباط خانوادگی به زوج‌های جوان منتقل شود.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار خاطرنشان کرد: هر فردی ابتدا باید در راه ساختن شخصیت انسانی خود گام بردارد تا بتواند در درجه اول انسان کاملی باشد و در درجه دوم با در نظر گرفتن تربیت و منش خود در روابط انسانی موفق باشد.
صحرایی در پایان اضافه کرد: در این راستا باید به درک و شعوری رسید که بفهمیم انسانها با خصایص و علایق و دیدگاه‌ها و توانایی‌های مختلف آفریده شده‌اند و با یکدیگر متفاوت هستند و در نتیجه با چنین نگرشی دیگر کسی توقع نخواهد داشت که دوست و یا همسر خود را شبیه‌سازی کند و در مقام مقایسه برآید.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول