اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از جشنواره فیلم کودک و نوجوان آغاز کنید؛

باورهای غلط کودکان را تغییر دهید

خبرگزاری فارس: یک روانشناس کودک گفت: بیشتر دنیای کودکان را فیلم و سریال و بازی رایانه‎ای پر کرده است، هدف جشنوارهای کودک و نوجوان را تغییر باورهای غلط در کودک و نوجوان قرار دهید.

باورهای غلط کودکان را تغییر دهید
یک روانشناس کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نقش جدی و غیر قابل انکار تاثیر فیلم و سریال در تربیت کودکان اظهار داشت: در جامعه شلوغ ما که خانواده برای تربیت صحیح، تفریح و دیگر امور مربوط با فرزندان خود وقت کم می‎آورند، تلویزیون را وسیله تربیت فرزندان قرار داده‎اند.
وی افزود: والدین وقتی قصد ساکت کردن کودکان را دارند برای آنان تلویزیون روشن می‎کنند، یا آنان را به تماشای برنامه‎هایی که خودشان هم نمی‌دانند چه هستند، دعوت می‎کنند.
سید جلیل آوین با بیان اینکه کودکان را نباید برای زمانی که در مقابل تلویزیون صرف می‎کنند، سرزنش کرد، گفت: کودکان تقصیری ندارند که از طریق تلویزیون، اطلاعات دگرگون شده را دریافت می‎کنند.
وی ادامه داد: انگیزه کودکان از نشستن در پای تلویزیون با انگیزه بزرگترها متفاوت است، بزرگترها برای سرگرمی به تماشای تلویزیون می‎پردازند، ولی کودکان ضمن اینکه طالب سرگرمی هستند، برای فهمیدن دنیای اطراف به تلویزیون می‎نگرند.
این روانشناس با بیان اینکه کودکان از دو سالگی تماشای فیلم‎های کارتونی را آغاز و در شش سالگی به تماشای تلویزیون عادت می‎کنند، بیان داشت: کودکان قبل از اینکه به مدرسه بروند، با تلویزیون دوست می‎شوند و علت علاقه کودکان به تلویزیون این است که به آنان امکان می‎دهد تا در ماجراهای پشت پرده زندگی کودکانه خود رسوخ کنند و دنیا و مردم را بهتر بشناسند.
وی با اشاره به مفید بودن برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، تاکید کرد: برگزاری جشنواره کودک و نوجوان فرصت خوب است تا فیلم‌سازان ما برای تغییر اندیشه‎ها و باورهای غلط کودکان فکری بکنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول