اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دفتر پیشگیری از آسیب‌های بهزیستی هرمزگان؛

181 هزار نفر آموزش مهارت‌های زندگی را فرا گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر پیشگیری از آسیب‌های اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌ها و ارتقای سطح مخاطبین برگزار می‌کند.

181 هزار نفر آموزش مهارت‌های زندگی را فرا گرفته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید حسین شفیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دفتر آموزش‌های مختلفی از جمله آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش خانواده را به مخاطبین ارائه می‌کند.
وی در مورد آموزش مهارت‌های زندگی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در راستای توانمندسازی مخاطبین و استفاده سازنده از مهارت‌های زندگی برای حل مشکلات و استفاده صحیح از یک زندگی سالم برای گروه‌های هدف ارائه می‌شود.
کارشناس دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: گروه‌های هدف این دوره‌ها را کودکان پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، دانشجویی و محیط کار تشکیل می‌دهند که این افراد با مفاهیم مهارت‌های زندگی از جمله خودآگاهی، مهارت‌های ارتباطی، مدیریت هیجان، مقابله با استرس و ... آشنا شده و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.
شفیعی ادامه داد: تاکنون برای 181 هزار و 632 نفر آموزش مهارت‌های زندگی برگزار شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم برای بیش از 58 هزار نفر این آموزش‌ها را ارائه دهیم.
وی تصریح کرد: آموزش پیش از ازدواج نیز در راستای انتخاب آگاهانه و مناسب همسر در راستای کاهش طلاق و ازدواج موفق مخاطبین انجام می‌گیرد که در این دوره، مخاطبین با هدف ازدواج، معایب و مزایای آشنایی، عشق، نامزدی، انتخاب الگوها و معیارهای همسر مناسب آشنا می‌شوند.
شفیعی یادآور شد: 6 هزار و 292 نفر تاکنون آموزش‌های پیش از ازدواج را فرا گرفته‌اند که سعی داریم امسال به 3 هزار نفر از متقاضیان این آموزش‌ها را ارائه دهیم.
این کارشناس در مورد آموزش خانواده نیز گفت: آموزش زندگی که برای زوجین برنامه‌ریزی شده است، برای ارتقای سطح روابط و زندگی موفق انجام می‌گیرد که در این دوره زوجین با مهارت‌های ارتباطی و چگونگی گفت‌وگو و همچنین حل تعارض و اختلافات، آشنایی با سبک‌های فرزند پروری آشنا می‌شوند که تاکنون 3 هزار و 885 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و تلاش داریم در سال‌ جاری برای بیش از یک هزار و 800 نفر این آموزش‌ها را ارائه دهیم.
شفیعی اضافه کرد: پایگاه‌های سلامت در راستای مشارکت افراد محلی در حل مسائل و مشکلات محلات و همچنین ارتقای سطح آگاهی و تغییر نگرش و کاهش آسیب و ارتقای سطح سلامت روانی اجتماعی محلات تاسیس شده که تاکنون 202 دوره آموزشی برای این گروه‌ها برگزار شده است.
وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر آموزش به گروه‌های هدف، آموزش برای تربیت مربیان نیز برگزار می‌شود که به کارشناسان و مشاوران و روانشناسان آموزش‌های مرتبط داده خواهد شد.
همچنین علاوه بر موارد ذکر شده؛ بر حسب نیاز طبق موضوعات مختلف آموزش‌های میان دوره نیز برای مخاطبین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول