اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری و بهشت معصومه قم:

ساخت یادمان‌های تک‌مزاری شهدا در بهشت معصومه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری و بهشت معصومه قم از آغاز بازسازی و بهسازی تمام قبور شهدا و ساخت و تکمیل یادمان‌های تک‌مزاری خبر داد.

ساخت یادمان‌های تک‌مزاری شهدا در بهشت معصومه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید جمال‌الدین حسینی امروز در برنامه یک روزه بازدید نمایندگان بانوان ادارات استان قم از پروژه‌های شهری اظهار کرد: بحث واگذاری فضای موجود به شهرداری برای تمرکز و ارائه خدمات مربوط به متوفیان استان از سال 54 آغاز شد.
وی ادامه داد: با توجه به تعداد زیاد قبرستان‌های داخل شهر و مشکلاتی که به دنبال داشت، پیگیری‌های لازم صورت گرفت و در سال 55 بحث دفن اموات در آرامستان بهشت معصومه آغاز و همزمان قبرستان‌های داخل شهر تعطیل شد.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری و بهشت معصومه قم گفت: در رژیم گذشته، نظارت‌ها کمتر شده و قبرستان‌های داخل شهر مجدد فعال شدند و به دلیل تعداد زیاد آرامستان‌های داخل شهر، رشد جمعیت، افزایش وسایل نقلیه و‌... مشکلاتی را ایجاد کرده است.
حسینی خاطرنشان کرد: در سال 85 تعطیلی قبرستان‌های داخل شهر در چند مرحله دنبال شد و بحث دفن داخل بهشت معصومه ادامه پیدا کرد و ارائه خدمات به صورت رسمی و متمرکز از سوی سازمان آرامستان‌ها مصوب شد.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مختلف سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در سال جاری تصریح کرد: تاکنون 70 هزار متوفی در بهشت معصومه دفن شده است و 20 شهید از شهدای انقلاب و دفاع مقدس در آرامستان بهشت معصومه به صورت پراکنده دفن هستند.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری و بهشت معصومه قم گفت: ساخت یادمان برای شهدای انقلاب و دفاع مقدس به صورت برجسته و با معماری اسلامی در دستور برنامه‌های سازمان قرار دارد.
وی با بیان اینکه شهدا نماد و الگوی اسلامی هستند، تصریح کرد: بازسازی و بهسازی تمام قبور شهدا و ساخت و تکمیل یادمان‌های تک مزاری آغاز شده است.
انتهای پیام/ج30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول