اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طارم تاکید کرد:

انتقال حماسه‌های 13 آبان به نسل سوم انقلاب

خبرگزاری فارس: فرماندار طارم گفت: حماسه‌های 13 آبان در اوایل انقلاب باید به نسل سوم انقلاب منتقل شود.

انتقال حماسه‌های 13 آبان به نسل سوم انقلاب
به گزارش خبرگزاری فارس از طارم، غلامحسین رجبی ظهر امروز در جلسه کمیته مراسم یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: دشمنان در اوایل انقلاب با نفوذ در دل دولت موقت می‌خواستند به انقلاب صدمه وارد کرده و آن را از مسیر خود منحرف کنند.
 وی با بیان اینکه با دور اندیشی و درایت حضرت امام (ره)  و با تشخیص و درک صحیح دانشجویان و دانش‌آموزان نقشه‌های استعمار و شیطان بزرگ بر ملا شد.
فرماندار طارم افزود: موضع‌گیری امام راحل در خصوص 13 آبان نشان داد که این روز مسئله خیلی مهم و وقوع آن به منزله تثبیت انقلاب است.
وی ادامه داد: حماسه‌های این روز در اوایل انقلاب باید به نسل سوم انقلاب منتقل شود که چه رشادت‌هایی توسط دانشجویان و دانش‌آموزان آن زمان صورت گرفته است و چه قدر برای این انقلاب زحمت کشیدند تا جایی که عده‌ای در این راه جان خودشان را نیز فدا کردند.
رجبی بیان داشت: روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نا‌مگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.
وی با بیان اینکه این سه واقعه در سه دوره مختلف رخ داده است، افزود: به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است. 
فرماندار طارم تصریح کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی‌تر دانست.
وی بیان کرد: چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.
رجبی با بیان اینکه رویدادهای مهم و تاریخی 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: قطعا باید در بیان اهداف و نتایج این روز در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برنامه‌های مطلوبی برگزار شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول