اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع):

اسلام ریشه ظلم و بی‌عدالتی را برخواهد چید

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: دین اسلام ریشه ظلم و بی عدالتی را برخواهد چید و این دین آینده خوبی را برای انسان با توجه به مبانی‌ که ترسیم کرده است،‌ می‌خواهد.

اسلام ریشه ظلم و بی‌عدالتی را برخواهد چید
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن الویری در نشست علمی اصول و مبانی آینده پژوهی از نگاه دینی، اظهار داشت:‌ محصول فکر و اندیشه امروز بشری در اختیار اصول و مبانی است که فهم تازه‌ای با رویکرد فهم و اندیشه‌های قرآنی ارائه دهد.
استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: ویژگی‌های عمومی اسلام، آینده‌نگر بودن و جهانی فکر کردن یک مسلمان است و هر چه عدالت‌محور و حقیقت‌خواه بودن را در زندگی انسان‌ها مدنظر قرار بدهیم، ‌عدالت جویی و حقیقت‌جویی رو به فزونی خواهد گذاشت.
الویری خاطرنشان کرد: آینده‌نگری در دو سطح کلان و خرد قابل بررسی است و ما باید آینده‌ای که قابل فهم است را مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه معاد و موعود از مؤلفه‌های دین اسلام برای آینده‌پژوهی است، ‌خاطرنشان کرد: جامعه موعودی که دین اسلام به آن تأکید دارد، یکی از برنامه‌های ویژه آینده‌پژوهی است که قرآن و روایات به آن توجه جدی داشته‌اند، البته کسی که زمان مشخص برای موعود وعده داده شده تبیین کند، کذاب است.
وی بیان داشت: آینده بشر با قیام مصلحانه‌ای که تمام جهان را با عطر عدالت خود، ریشه ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها را خواهد چید، نظام الهی دین اسلام است.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه دین اسلام ریشه ظلم و بی عدالتی را برخواهد چید، خاطرنشان کرد:‌ دین به مسئله آینده‌نگری توجه خاصی نشان می‌دهد و دین اسلام آینده خوبی را برای انسان با توجه به مبانی‌ که ترسیم کرده است،‌ می‌خواهد.
الویری افزود: توصیه به نوشتن وصیت نامه، توجه به مرگ باوری و باور داشتن حبط اعمال و از جمله عواملی است که برای آینده نگری و آینده پژوهی تلقی می‌شود.
وی یادآور شد: چگونگی پیوند سطح کلان و سطح خرد آینده نگری در مسیر آموزه‌های اسلامی، قطعیت تصویرپردازی و تصویربرداری کلان اسلام نسبت به آینده با رویکرد قطعیت تصویر پردازی کلان اسلام به آینده و عدم گسست بین آینده مورد نظر در سطح کلان با زندگی امروزی انسان‌ها پیوند ناگسستنی دارد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول