اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

اسناد و مدارک تاریخی هویت ملی هر کشور هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: اسناد و مدارک تاریخی به عنوان هویت ملی هر کشوری محسوب شده و دارای ارزش هستند.

اسناد و مدارک تاریخی هویت ملی هر کشور هستند
علی یگانه‌فرد امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: موزه صنعت و معدن فرصت مناسبی برای شهروندان زنجانی است تا همه اسناد و مدارک قدیمی خود را در این مکان نگهداری کنند.
وی با بیان اینکه نگهداری از اسناد قدیمی در منازل مسکونی و قفسه‌ها موجب از بین رفتن آنها در مدت زمان بسیار کم می‌شود، یادآور شد: احداث این موزه فرصت مناسبی است تا اسناد قدیمی در این محل به خوبی نگهداری شده و از زوال آنها جلوگیری شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه تا کنون در استان زنجان در خصوص نگهداری اسناد تاریخی تلاش جدی صورت نگرفته است، افزود: حتی در زمینه رشادت‌های جوانان این مرز و بوم در جنگ تحمیلی کوتاهی شده بود که با همت مسئولان سپاه اسنادی در این زمینه جمع‌آوری شده است.
وی آشنایی افراد جامعه از پیشینه تاریخی کشور را از جمله عوامل تاثیرگذار در جلوگیری از هجوم فرهنگ بیگانه عنوان کرد و گفت: حفظ فرهنگ اصیل و بومی مانعی بزرگی در برابر توطئه‌های دشمنان است.
یگانه‌فرد با اشاره به همکاری مردم در زمینه جمع‌آوری اسناد تاریخی در موزه صنعت و معدن یادآور شد: شهروندان زنجانی می‌توانند با اهدای اسناد قدیمی نیاکان و نزدیکان خود به موزه صنعت و معدن کمک شایانی به تجهیز هر چه بهتر این موزه کنند.
وی بیان کرد: احداث موزه صنعت و معدن نعمتی برای مردم استان زنجان است و احداث این موزه کمک شایانی به جذب گردشگر بیشتر به استان می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به تلاش های بسیار مسئولان ذی‌ربط در ساخت این موزه یادآور شد: مسئولان ذی‌ربط در تلاش هستند تا این موزه در زمره بهترین موزه‌های صنعتی ایران قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه احداث موزه مذکور با سرعت بسیار خوبی انجام شده است، افزود: پس از تکمیل این موزه در موعد مقرر و تعیین شده افتتاح شده و به بهره‌برداری می رسد.
یگانه‌فرد با اشاره به زمان احداث این موزه اضافه کرد: احداث این موزه از سال گذشته آغاز شده و با تلاش مسئولان ذی‌ربط ساخت این موزه در زمان مقرر به پایان ‌می‌رسد.
وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی موزه صنعت و معدن در بهمن ماه سال گذشته صورت گرفته است، ادامه داد: با وجود موانع بسیار در ساخت این موزه، این مکان در موعد مقرر افتتاح می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان افزود: ساخت موزه مذکور با تقدیر از حمایت‌ها و همکاری مسئولان استانی در ساخت این موزه گفت: بهره‌برداری از این موزه در زمان مقرر و بدون اخذ کمک‌های مالی از دولت صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول