اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، تجارت و معدن اردبیل:

پژوهش و تحقیقات حلقه مفقوده تولید هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، تجارت و معدن استان اردبیل گفت: حلقه مفقوده رونق صنعت و تولید غفلت از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی زیربنایی است.

پژوهش و تحقیقات حلقه مفقوده تولید هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در همایش ارتباط صنعت با دانشگاه در اردبیل اظهار داشت: با ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی این نقطه ضعف‌ها و حلقه‌های مفقوده به صورت مشخص شناسایی و اصلاح شده و ما در تلاش هستیم تا با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان این ضعف را که بخش صنعت را عقب نگه داشته برطرف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز به زودی با ابلاغ ساختار جدید شاهد شکل‌گیری سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهیم بود که به نظر می‌‌رسد با توجه به حوزه صنعت و معدن معاونت جداگانه‌ای در این بخش در ساختار جدید پیش‌بینی شود.
این مسئول اهداف و مزایای ادغام این دو مجموعه به ویژه سرعت بخشیدن و ارتباط نزدیک بخش تولید و صادرات را یادآور شد و بیان داشت: در یک حرکت همسو با سیاست‌گذاری دقیق می‌توان بخش صنعت و تجارت را چون اجزای به هم پیوسته نزدیک‌تر کرد و بسیاری از بسترهای مورد نیاز و نقاط ضعف و قوت را به درستی ارزیابی کرد و تشخیص داد.
عظمایی با یادآوری اینکه توجه این سازمان به بخش صنعت و معدن ویژه خواهد بود، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها هفت معدن در استان اردبیل فعال بود که هم اکنون این تعداد به 140 معدن رسیده است.
وی با یادآوری اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی شمال غرب کشورمان محسوب می‌شود، ابراز داشت: هر چند در برخی از حوزه‌ها به ویژه صنایع مادر با کمبود و کسری مواجه هستیم اما تلاش می‌شود با تکیه بر مدیریت‌های بومی و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت و معدن ضعف‌ها را برطرف شود.
وی اهمیت این بخش در گردش مالی ،ایجاد اشتغال، سودآوری بیشتر، توجه به تولید کیفی برای صادرات و... را از جمله اصلی‌ترین مبانی حرکت و نگرش صحیح در حوزه صنعت، معدن و تجارت توصیف کرد.
سرپرست سازمان صنعت، تجارت و معدن استان اردبیل اضافه کرد: امروز بخش خصوصی نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای رونق دادن به بخش صنعت و تجارت است به طوری که دولت نیز با بسته‌های حمایت به ویژه بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها تلاش کرده از حوزه صنعت و بازرگانی و تولید حمایت کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول ظرفیت اشتغالزایی صنعت و معدن را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: بیش از 50 درصد مشکلات  ما در بحث اشتغالزایی از طریق توسعه این بخش قابل برطرف شدن است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول